I to jest dopiero sexy. Stowarzyszenie Twoja Sprawa zdecydowało się złożyć w sądzie pierwszy pozew przeciwko reklamodawcy, którego reklama
według Komisji Etyki Reklamy naruszyła dobre obyczaje i uprzedmiotawiała kobiety
. Stowarzyszenie sprawę wygrało, co jest precedensem, bo krytyczna opinia Komisji Etyki Reklamy zwykle ani nie boli, ani nic nie kosztuje.
Komunikaty reklamowe marki Devil Energy stale krążą wokół seksu. Pieniądze pójdą do Fundacji Dla Polonii, która pomaga dzieciom ze wschodu, uczącym się w Liceum Polonijnym.
Chodziło o tę konkretną reklamę:
Ale nie brakuje wielu innych treści, w których reklamodawca obiecuje, że w jakiś sposób spożywanie napoju zapewni klientom pożądanie ze strony atrakcyjnych kobiet.
Jak napisała w oświadczeniu
Izabela Karska
, ze Stowarzyszenia Twoja Sprawa:
Chcemy, aby przedsiębiorcy planując swoje działania mieli świadomość, że przekraczając pewne granice ryzykują spór sądowy.