W całej Europie
spada spożycie mięsa
. Tendencje spadkowe są widoczne również w Polsce. Co ciekawe, pandemia tylko przyspieszyła zmianę nawyków żywieniowych Polaków:
Zwiększa się też liczba produktów wegańskich i wegetariańskich na rynku.
- Od początku 2020 roku obserwujemy wyraźny, stały wzrost zainteresowania naszym oznaczeniem u producentów żywności. W porównaniu z 2019 rokiem możemy mówić o podwojeniu liczby zgłoszeń - mówi
Przemysław Chojnacki
z firmy V-Label, przyznającej certyfikaty produktom wegańskim i wegetariańskim.
Nic więc dziwnego, że wielkie sieci handlowe wprowadzają do swojej oferty produkty roślinne.
Asortyment o wege-produkty poszerzyła ostatnio
niemiecka sieć Kaufland.
Marka komunikując się ze swoimi klientami na Facebooku postanowiła nawiązać do
365 dni
Blanki Lipińskiej
.
W spocie widzimy kobietę, która zamiast igraszek z mężczyzną w typie Massimo, wybiera pałaszowanie roślinnego burgera.
"Daj sobie 365 dni, żeby zakochać się w ofercie roślinnych produktów" - brzmi hasło Kauflanda.