W zeszłym tygodniu TVP Info przeprowadziło wywiad z
Mike’iem Tysonem
, w którym bokser stwierdził, że
"Polakom stało się w powstaniu gówno w porównaniu do tego, co spotyka czarnych w Ameryce"
.
Słowa Tysona wzbudziły duże kontrowersje. Oburzyły też
Mariusza Maxa Kolonko
, który na Facebooku ogłosił
bojkot napojów Black
, których bokser jest ambasadorem.
"Rozpoczynamy bojkot produktów Food Care BLACK ENERGY DRINK po haniebnych słowach Tysona o polskich powstańcach i Polsce" - pisze Kolonko.
Napój produkowany jest przez firmę
FoodCare
. To na jej zlecenie Tyson wziął w zeszłym roku udział w kampanii reklamowej, w której składał hołd powstańcom warszawskim.
Dwa lata temu wzywano do
podobnego bojkotu napoju Tiger,
również produkowanego przez FoodCare. Powodem była wtedy grafika przygotowana na
1 sierpnia
ze środkowym palcem, napisem
"Dzień Pamięci"
i hasłem: "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!".
Napój widowiskowo wylał wtedy na wizji
Michał Rachoń
.