Grillowanie na balkonie w reklamie Biedronki / fot. YouTube
Komisja Etyki Reklamy
zakończyła rozpatrywanie skargi na
majówkową reklamę Biedronki
, w której przedstawiono
grillowanie na balkonie w bloku
. Eksperci doszli do wniosku, że spot nie narusza dobrych obyczajów.
Jak informuje serwis Wirtualne Media, autor skargi stwierdził, że reklama narusza
rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów
. W zażaleniu wspomniał też o łatwopalnym wiklinowym koszu w bezpośrednim otoczeniu grilla.
"W świetle tych przepisów grille bezdymne jak i elektryczne są postrzegane jednakowo z grillami węglowymi, ponieważ rozgrzewają się do wysokich temperatur i są jednoznacznie postrzegane jako
bezpośrednie źródła inicjacji zapłonu innych materiałów
" - argumentował.
Właściciel Biedronki, spółka
Jeronimo Martins Polska
, odpowiedział, że używanie grilla elektrycznego na balkonie jest dozwolone i że w reklamie zostały zachowane wszelkie środki bezpieczeństwa.
Do stanowiska Biedronki przychyla się Komisja Etyki Reklamy. Eksperci przypominają, że
reklama była emitowana pod koniec kwietnia, gdy możliwości grillowania poza domem były ograniczone
. Ostatecznie nie dopatrzyli się naruszenia Kodeksu Etyki Reklamy ani dobrych obyczajów.
"Zespół zwrócił uwagę, iż
dozwolone jest użytkowanie grilli elektrycznych bezdymnych na balkonach i tarasach
, pod warunkiem zapewnienia wymaganych odległości tych urządzeń od materiałów palnych, a także wystroju i wyposażenia wnętrz wykonanych z materiałów palnych oraz niedopuszczenia do powstania płomienia oraz o ile przepisy danej wspólnoty mieszkaniowej na to zezwalają" - kwituje komisja.