
fot. LinkedIn na Gorąco / Życie na Gorąco / LinkedIn Gracjan Jamroszczyk
Popularny profil
LinkedIn na Gorąco
zmienia nazwę na LING, o czym poinformował jego twórca
Gracjan Jamroszczyk.
To odpowiedź na pismo od prawników
Bauera
, wydawcy
Życia na Gorąco
, którzy zagrozili Jamroszczykowi sądem za naruszanie praw do znaku towarowego.
LinkedIn na Gorąco to cotygodniowa "prasówka" przygotowywana przez Jamroszczyka, zbierająca najważniejsze wydarzenia z LinkedIn. Ma formę kilku memów złożonych w jedną grafikę inspirowaną
okładką
Życia na Gorąco
.
Profil Jamroszczyka zebrał wielu obserwujących, a jego "okładki" są szeroko udostępniane na LinkedIn.
Jak informują Wirtualne Media, 19 lutego twórca profilu otrzymał od Bauera, wydawcy Życia na Gorąco
pismo
wzywające do "natychmiastowego zaprzestania naruszania praw do znaku towarowego i wprowadzania w błąd oraz niezwłocznej zmiany/modyfikacji oznaczenia LinkedIn Na Gorąco", aby nie przypominało ono czasopisma
Życie na Gorąco
. W przypadku niezastosowania się do wezwania Jamroszczykowi zagrożono podjęciem kroków prawnych.
W związku z tym twórca LinkedIn na Gorąco
postanowił zmienić nazwę na LING.
"W związku z otrzymaniem pisma od Wydawnictwa Bauer informuję, że
moim celem nigdy nie było wprowadzanie użytkowników serwisu LinkedIn w błąd
, jakoby istniało jakiekolwiek połączenie pomiędzy moją działalnością i publikowanymi przeze mnie tutaj treściami a wydawcą czasopisma
Życie na Gorąco
. Podkreślam: NIE MA TAKIEGO POŁĄCZENIA. Przepraszam wszystkie ewentualne osoby, które poczuły się wprowadzone w błąd.
Tym samym mój satyryczno-prowokacyjny tygodnik znany będzie od teraz jako LING.
Wyrażam szczerą nadzieję, że nowe logo nie przypomina ani nie nawiązuje w jakikolwiek sposób do podlegającego ochronie prawnej znaku towarowego zarejestrowanego w Urzędzie Patentowym RP na rzecz spółki Wydawnictwo Bauer Sp. z o.o. Sp. j" - napisał Jamroszczyk na LinkedIn.

fot. LinkedIn Gracjan Jamroszczyk
W rozmowie z Wirtualnymi Mediami podkreśla, że
nie ma problemu z uszanowaniem stanowiska wydawnictwa Baue
r.
- Cóż, tworząc w czerwcu zeszłego roku mema, w oczywisty sposób nawiązywałem do
Życia Na Gorąco
, wychodząc z założenia, że naśladownictwo jest najwyższą formą uznania, a
Życie Na Gorąco
jako marka jest znana milionom Polaków z różnych pokoleń. Co więcej, nawet na Wikipedii czasopismo opisane jest w ten sposób "W każdym z numerów magazynu prezentowane są plotki z życia gwiazd i polityków oraz wydarzenia z życia ludzi, którzy przysyłają je w listach. W tygodniku są również strony poradnikowe poświęcone zagadnieniom mody, urody i zdrowia". A tak się składa, że podobne zagadnienia poruszam właśnie na LinkedIn, dlatego ta forma była idealna. Rozumiem jednak stanowisko Wydawnictwa Bauer i nie mam problemu z uszanowaniem go. Od teraz w każdy poniedziałek zapraszam na poranną prasówkę i kawusię z LING - mówi.

fot. LinkedIn Gracjan Jamroszczyk

fot. LinkedIn Gracjan Jamroszczyk