The Guardian
donosi, że
rząd Theresy May tylko w zeszłym tygodniu wydał prawie 100 tysięcy funtów na reklamy na Facebooku
. Ich celem było przekonanie opinii publicznej do
poparcia porozumienia ws. brexitu
, negocjowanego przez Theresę May.
Dokładna kwota przeznaczona na reklamy to
96 684 funty w okresie od 2 do 8 grudnia
.
Reklamy promowane były hashtagiem
#BackTheBrexitDeal
i zawierały krótkie filmy oraz link do oficjalnej strony rządowej
The Brexit Deal Explained
. Niektóre były specjalnie przygotowane dla mieszkańców konkretnych części kraju.
Dziennik informuje, że kolejne 40 tysięcy funtów na Facebooku z własnych funduszy wydała Partia Konserwatywna.
Dziś w brytyjskim parlamencie
miało się odbyć głosowanie
w sprawie przyjęcia porozumienia z Unią Europejską o wyjściu Wielkiej Brytanii ze Wspólnoty. Wczoraj Theresa May poinformowała, że
zostało przełożone
, bo gdyby obecna propozycja została poddana pod głosowanie, zakończyłoby się ono
"porażką rządu z wysoką różnicą głosów"
.
Porozumienie wypracowane przez May krytykowane jest już nie tylko przez opozycję, ale i przez członków Partii Konserwatynej.
Donald Tusk
zwołał na czwartek kolejny
szczyt ws. brexitu
, jednak zapewnia, że
nie będzie renegocjacji umowy
, a jedynie rozmowy dotyczące ułatwienia jej ratyfikacji. Na Twitterze poinformował, że czas ucieka, więc trzeba też omówić przygotowanie do scenariusza brexitu bez umowy.
Planowany termin wyjścia Wielkiej Brytanii z UE to
29 marca 2019 r.