Onet opublikował dziś tekst dotyczący działalności
Polskiej Fundacji Narodowej
. Jak ustalili dziennikarze, w ciągu kilkunastu miesięcy instytucja zapłaciła amerykańskiej firmie PR ponad 5,5 miliona dolarów, czy
ponad 20 milionów złotych
za promocję kraju w Stanach Zjednoczonych.
White House Writers Group
, amerykańska firma PR, co miesiąc otrzymywała wynagrodzenie między innymi za
prowadzenie kanałów promujących Polskę w mediach społecznościowych
. Tymczasem konto na Instagramie miało jedynie 52 obserwujących, a na YouTube - 13.
Jak się okazuje, agencja nie tylko nie dbała o ilość obserwujących na Instagramie, ale również o jakość materiałów, które publikowała. W sieci pojawiło się dziś wiele komentarzy, z których wynika, że
większość zdjęć, które widnieją na koncie @heartofpoland, to zdjęcia z darmowych baz stockowych
.
Fotografie te są masowo wykorzystywane w sieci. Przykładowo, zdjęcie roweru wrzucone z opisem "
Ready for #Fall in #Poland"
pochodzi z serwisu Pixabay i pojawia się na wielu stronach internetowych, obrazując m.in. artykuły czy kampanie społeczne.
fot. kampaniespoleczna.org.pl
Z kolei zdjęcie zachodu słońca dodane z opisem
"Easter sunset in #Poland #HappyEaster"
w rzeczywistości jest zdjęciem p
anoramy czeskiej Pragi.