Krakowska klubokawiarnia
FORUM Przestrzenie
w zeszłym tygodniu rozpoczęła
Projekt Dżok
, w ramach którego chce szukać
domów dla bezdomnych zwierząt.
W inicjatywę włączyła się marka Vigo Kombucha, producent napojów herbacianych.
Na dostępnych w kawiarni napojach marki zamiast etykiet
umieszczono zdjęcia psów ze Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Krakowi
e. Pod spodem umieszczono
imię zwierzaka i numery telefonów do schroniska
.
"Projekt Dżok to inicjatywa, która łączy w pary! Poszukujemy ciepłych i kochających domów dla bezdomnych zwierzaków" - czytamy na Facebooku FORUM Przestrzenie.
"Oddajemy w wasze ręce
napój, który oprócz zaspokojenia Waszego pragnienia ma równolegle spowodować refleksję i działanie.
Bo jeżeli Ty nie możesz przygarnąć czworonoga, to pomóż nam szukać!
Między łykami chwyć za telefon, zrób zdjęcie etykiecie i uruchom swoje kontakty.
Być może wśród Twoich znajomych jest ktoś, kto właśnie szuka swojej połówki" - zachęcają organizatorzy akcji.
Tłumaczą też, skąd wzięła się nazwa projektu:
"Nazwa jest
oddaniem hołdu dla psa, który stał się symbolem wierności i miłości psa do człowieka
. Dżok to pies, który czekał na swojego Opiekuna wracającego z pracy zawsze w tym samym miejscu, w pobliżu ronda Grunwaldzkiego. Niestety jego opiekun zmarł i już do niego nie wrócił. Dżok czekał na niego w tym miejscu ponad rok. Dzisiaj stoi tam pomnik na jego cześć".