Indonezyjska Komisja Radiofonii i Telewizji
zakazała
emisji reklamy aplikacji zakupowej
Shopee z udziałem Blackpink, popularnego girlsbandu z Korei Południowej.
Reklamę aplikacji emitowano w internecie i podczas jednego z programów śniadaniowych. Dziewczyny z Blackpink
tańczyły w niej ubrane w minispódniczki
. To nie spodobało się jednej z widzek, która wystosowała
petycję o usunięcie reklamy z mediów
. Podpisało się pod nią 100 tysięcy osób.
Wtedy sprawą zajęła się komisja. Jej przedstawiciel, tłumacząc decyzję o zakazie emisji, tłumaczył, że
reklama pogwałciła normy moralne
i była niestosowna w kraju, w którym
żyje najwięcej muzułmanów na świecie
.
Decyzja Komisji oburzyła natomiast fanów Blackpink, którzy
wystosowali własną petycję
. Ich zdaniem, w reklamie z udziałem zespołu nie było nic niestosownego.
Indonezja ma ok. 250 mln mieszkańców.
87% z nich to muzułmanie.