Komisja Europejska
wyraziła bezwarunkową zgodę na
fuzję amerykańskich koncernów Discovery i WarnerMedia
. Według zapowiedzi fuzja ma zostać zrealizowana
w połowie 2022 roku
. Oprócz zgody Komisji Europejskiej potrzebna jest jeszcze zgoda walnego zgromadzenia akcjonariuszy tego koncernu, oraz jak przekazuje firma w komunikacie "dodatkowe, standardowe warunki, w tym zgody innych regulatorów".
Firma ma działać pod nazwą Warner Bros. Discovery już zaprezentował jej logo i hasło główne
"the stuff that dreams are made of"
- "rzeczy, z których stworzono sny".
-
Naszą wspólną wizją jest firma zajmująca się czystą rozrywką
. Łącząca najbardziej cenione formaty na świecie z najlepszych gatunków programowych, w tym telewizji i filmów premium, animacji, światowego sportu i wiadomości, dzieci i rodzin, stylu życia - rozrywka pod jednym dachem -powiedział David Zaslav , który ma być prezesem nowego podmiotu.
Większościowym akcjonariuszem będą obecni akcjonariusze AT&T, czyli właściciel Warner Media. Będą mieć 71 proc. walorów. AT&T dostanie też 43 mld dolarów w gotówce, obligacjach i w formie zmniejszenia zadłużenia WarnerMedia. 29 proc. walorów połączonej firmy będzie należeć do obecnych akcjonariuszy Discovery.
Według planu
w 2023 roku nowy podmiot ma osiągnąć 52 mld dolarów wpływów
, z czego ponad 15 mld dolarów od subskrybentów cyfrowych. W efekcie fuzji koncern będzie obecny w ponad 220 krajach i 50 obszarach językowych.
Do WarnerMedia należą przede wszystkim tacy nadawcy telewizyjni jak
CNN, HBO i Cartoon Network
, a także wytwórnia filmowa Warner Bros.
- Nowa firma będzie mogła rywalizować na całym świecie w szybko rosnącym sektorze usług bezpośrednio do konsumentów - zapewniając frapujące treści subskrybentom w ramach całej swojej oferty, obejmującej HBO Max i niedawno uruchomione discovery+ - zapowiedziano w komunikacie w maju tego roku.
- Nowa firma będzie mogła inwestować w więcej oryginalnych treści na platformy streamingowe, zwiększyć możliwości programowe swoich globalnych płatnych stacji linearnych oraz kanałów nadawanych na poszczególnych rynkach, oraz oferować więcej innowacyjnych doświadczeń wideo - wyliczono.