Jak wynika z analizy wykonanej przez firmę Sotrender dla Wirtualnych Mediów, przed wyborami parlamentarnymi padł
rekord wydatków na kampanię na Facebooku
.
Koalicja Obywatelska
wydała tym razem aż
2,5 mln złotych
, a
PiS - prawie 799 tysięcy
.
Każda z partii opublikowała na Facebooku
po kilka tysięcy reklam
. Koalicja Obywatelska miała ich w sumie 7310, PiS 4818 a Lewica - 2500. PSL promował 1300 reklam, a Konfederacja 735. To z
nacznie więcej niż podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego
, można jednak tłumaczyć to większą liczbą kandydatów.
Koalicja Obywatelska wydała na Facebooku dokładnie
2 484 048 zł
, czyli
ponad trzy razy więcej niż PiS
, który wydał
799 133 zł.
Lewica zapłaciła ponad 549 tysięcy złotych, PSL prawie 163 tysiące, a Konfederacja prawie 85 tysięcy.
W wyborach do Parlamentu Europejskiego wszystkie komitety wydały łącznie około
1,7 mln zł
.
- Widać, że tym razem Koalicja Obywatelska znacznie mocniej postawiła na wykorzystanie reklam w serwisach Facebook i Instagram wydając na nie prawie 5 razy więcej niż w wyborach do Parlamentu Europejskiego. PiS na reklamy na tej platformie społecznościowej wydał niecałe 3 razy więcej niż w wyborach do PE - komentuje
Dominik Batorski
z Sotrendera.
Przeanalizowano także ceny reklam. Jak się okazuje, Koalicja za jedną zapłaciła średnio 340 zł, PiS 224 zł, a Lewica 220 zł.