fot. East News
Google będzie musiało zapłacić
grzywnę w wysokości 220 milionów euro
. Wszystko dlatego, że francuski urząd antymonopolowy zauważył
dominującą pozycję
amerykańskiej korporacji na rynku reklamy online. Firma będzie musiała także zmienić swoją politykę poprzez zwiększenie możliwości reklamowania się w sieci przez firmy zewnętrzne.
"Urząd zauważył, że Google przyznał preferencyjne traktowanie swoim zastrzeżonym technologiom oferowanym pod marką Google Ad Manager. Praktyki, o których mowa, są szczególnie poważne, ponieważ ukarały konkurentów Google’a na rynku SSP oraz wydawców portali i aplikacji mobilnych" - napisano w oświadczeniu.
Po decyzji francuskiego rządu korporacja ogłosiła, że będzie
testować zmiany w swoich szeroko stosowanych usługach reklamowych
online. Docelowo mają zostać zastosowane globalnie, nie tylko na rynku francuskim.
- To przełomowa decyzja, ponieważ jest to
pierwsza na świecie decyzja
dotycząca zbadania złożonych algorytmicznych procesów sprzedażowych, dzięki którym działa reklama internetowa display - podkreśliła na konferencji prasowej prezes urzędu
Isabelle de Silva
.
Wcześniej w grudniu 2020 roku Commission nationale de l'informatique et des libertés (CNIL, odpowiednik polskiego Urzędu Ochrony Danych Osobowych) nałożył na Google
karę 100 milionów euro
za niedozwolone praktyki dotyczące plików cookies i brak zgód użytkowników na ich stosowanie.