Firma Kantar opublikowała właśnie wyniki badania dotyczącego potrzeb konsumentów i marketingu w kontekście
zrównoważonego rozwoju
. Badanie przeprowadzono w 32 krajach, w tym 12 europejskich, w gronie badanych znalazła się również Polska. Jednym z wątków obszernego raportu jest kupowanie produktów ekologicznych. Okazuje się, że już 42% polskich konsumentów jest skłonnych
zapłacić więcej za produkt, który ma lepszy wpływ na środowisko
.
- Dostrzegamy
pewną gotowość Polaków do podejmowania świadomych decyzji zakupowych
- 42% wprost deklaruje, że jest skłonnych więcej zapłacić za produkty lepsze dla środowiska - komentuje
Katarzyna Zalewska
z Kantar Polska.
- Coraz częściej europejscy konsumenci wybierają marki, które mają społeczny i środowiskowy cel leżący u podstaw ich działalności - więc z marketingowego punktu widzenia strategia zrównoważonego rozwoju jest wręcz koniecznością - mówi z kolei
dr Nicki Morley
, szef nauk behawioralnych i innowacji w Kantar.
Jak podkreślono w raporcie, coraz więcej konsumentów zauważa, że
już odczuwa skutki kryzysu klimatycznego
, co przekłada się na ich wybory co do kupowanej żywności. Twierdzi tak 43% Europejczyków, 58% konsumentów z Azji i 54% konsumentów z obu Ameryk.
Badanie pokazuje również, że konsumenci nieufnie podchodzą do "ekologicznych" działań dużych marek. 65% konsumentów w Europie i 69% w Polsce twierdzi, że marki angażują się w kwestie społeczne tylko dla korzyści biznesowych.