Logo
  • DONALD
  • BRZOSKA CHWALI SIĘ WYGRANĄ Z FACEBOOKIEM W SPRAWIE WYŚWIETLANIA REKLAM Z WIZERUNKIEM OMENY MENSAH

Brzoska chwali się wygraną z Facebookiem w sprawie wyświetlania reklam z wizerunkiem Omeny Mensah

08.08.2024, 13:45
fot. Instagram @omenaamensah / Linkedin @rafał-brzoska
Jakiś czas temu na Facebooku oraz Instagramie pojawiły się
nieprawdziwe informacje o żonie właściciela InPostu
Rafała Brzoski - Omenie Mensah. Były to reklamy sponsorowane, wedle których biznesmen miał
pobić swoją żonę
. Wcześniej pojawiały się także informacje o rzekomej śmierci Omeny Mensah. Wówczas biznesmen postanowił zareagować i wypowiedział
wojnę Mecie
.
Sprawą fałszywych treści dotyczących żony Brzoski zajął się
Urząd Ochrony Danych Osobowych
. Jak przekazał, biznesmen urząd wydał postanowienie, które na
3 miesiące
zakazuje Meta
wyświetlania reklam z wizerunkiem i danymi Omeny Mensah
na Facebooku i Instagramie na terenie Polski. Oprócz tego w postanowieniu stwierdzono, że reklamy powielające drastyczne informacje jak pobicie, aresztowanie i śmierć "mogą wywoływać dotkliwe skutki w życiu i zdrowiu nie tylko samej poszkodowanej".
"Wiele osób twierdzi, że z BIG Techami- a zwłaszcza z METĄ wygrać się nie da! NIC BARDZIEJ MYLNEGO! Mamy pierwsze duże zwycięstwo w walce z deep fejkami szerzonymi w kanałach #METY i udowadniamy, że się da!!! Już nie wystarczy drobna zmiana regulaminu i okrągłe słówka "że robimy co w naszej mocy" drogi #metateam. Wczoraj Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych wydał postanowienie, które tymczasowo (na 3 miesiące) zakazuje Meta wyświetlania reklam z wizerunkiem i danymi mojej żony Amma Omenaa Mensah na Facebooku i Instagramie na terenie Polski. Prezes UODO stwierdził
dalekie naruszenie czci i godności
Omeny oraz brak poszanowania dla jej życia prywatnego i rodzinnego. Jak słusznie podkreślił Prezes, reklamy, które powielają tak drastyczne informacje, jak te o jej pobiciu, aresztowaniu, a nawet śmierci,
mogą wywołać dotkliwe skutki w życiu i zdrowiu psychicznym
Omeny oraz innych osób. Tym samym Prezes UODO uznał, że ta sytuacja wymaga pilnych środków i działań" - przekazał Brzoska na Linkedinie.


"Meta nadal bierze pieniądze za reklamy, które powielają fake newsy i deepfake. Nie poddajemy się. Walczymy dalej z poczuciem bezkarności osób, którym wydaje się, że są anonimowe. Dzisiaj pokazaliśmy, że potrafimy skutecznie przeciwstawić się temu problemowi, a duże platformy mogą odpowiadać za reklamy, które przyjmują do wyświetlania na swoich portalach" - dodaje.
Biznesmen ujawnił, że za złamanie zakazu Mecie grozi
kara do nawet 4% światowego przychodu
. Decyzja urzędu jest nieodwołalna:
"Za złamanie zakazu właścicielowi Facebooka i Instagrama grozi kara do nawet 4% światowego przychodu! (w samym 1 kwartale 2024 przychód wynosił ponad 36,5 miliarda dolarów). Dlatego proszę Was wszystkich, byście przyłączyli się do akcji patrzenia na ręce tej firmie, czy mimo zakazu, nie ignorują postanowienia Prezesa #UODO i przesyłajcie nadal bezpośrednio do mnie tego typu. Bądźmy pierwszym krajem Unii Europejskiej, który rozwiąże ten problem! Nie czekajmy, aż inni odbiorą nam palmę pierwszeństwa" - zaapelował.
Pismo w tej sprawie miało już trafić do ministra sprawiedliwości. Podpisało się pod nim ok. 200 przedstawicieli organizacji biznesowych gotowych pomóc rządowy w walce z mową nienawiści.

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA