Logo
  • DONALD
  • OGLĄDALNOŚĆ TELEWIZJI SPADA JUŻ NIE TYLKO WŚRÓD MŁODYCH, ALE WE WSZYSTKICH GRUPACH WIEKOWYCH

Oglądalność telewizji spada już nie tylko wśród młodych, ale we wszystkich grupach wiekowych

16.04.2023, 08:30
Wirtualne Media informują, że w tym roku telewizja zanotowała
spadek średniej widowni
względem analogicznego okresu rok wcześniej już 
w każdej grupie wiekowej
. Mowa o pomniejszeniu widowni o kilka do kilkunastu procent.
Największy ubytek odnotowano w grupie 16-19, a najmniejszy - 65+.
Jak wynika z danych zabranych przez Nielsen Audience Measurement w okresie od 1 stycznia do 8 marca wszystkie kanały telewizyjne w Polsce średnio w każdej minucie oglądało 6,21 mln widzów. W analogicznym okresie
rok wcześniej było to 7,07 mln osób.
Większe spadki nastąpiły w grupach 16-49 i 16-59. Było to odpowiednio 11 procent, czyli spadek do 2,02 mln i 10,02 procent, czyli spadek do 3,05 mln.
Spadek średniej widowni telewizji względem analogicznego okresu rok wcześniej nastąpił w każdej wąskiej grupie wiekowej. Największy ubytek widzów zanotowano w grupach 18-19 - spadek o 18,93 procent i 16-17 - spadek o 14,38 procent. Relatywnie niskie spadki zaobserwowano także w grupach 13-15 - o 5,17 procent i 55-59 - o 5,36 procent. W grupie 65+ mowa o spadku o 2,05 procent.
- Telewizja linearna to nadal medium o zasięgu i efekcie budowania marki masowej, z którym trudno wygrać. Jednak coraz więcej telewizorów podłączonych do internetu i nawigacja na nich sprawiają, że telewizja linearna w postrzeganiu konsumentów staję się kolejną
pozycją do wyboru obok Netflixa, Playera, czy SkyShowTime.
Tym samym powoduje to spadki telewizji linearnej. Ale można postawić pytanie "czy spada ogólna ilość konsumpcji video na telewizorach?"- komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Rzeżuchowski, wiceprezes zarządu w Media Context.
 
- Dzisiaj, jeśli chcemy zobaczyć oscarowy film, to nie idziemy do kina, a włączamy Netflixa lub Amazon Prime i zapewne znaczna część z nas robi to na telewizorze, niemal jakby włączała poniedziałkowy Mega Hit. U części widzów zatraca się podział między telewizją linearną a pozostałymi formami video. Samsung jako lider sprzedaży telewizorów prawdopodobnie za jakiś czas zechce monetyzować tę przewagę i będzie sprzedawał reklamy wyświetlane na swoich urządzeniach - przewiduje ekspert.
 
Zobacz też:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA