fot. Facebook/Miasto Łódź
Miasto Łódź
na swoim oficjalnym profilu na Facebooku
udostępniło nagranie promujące korzystanie z Karty Łodzianina
, która uprawnia do rabatów i zniżek. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie sposób podania promocji.
Rafał Pacześ
, popularny stand-uper,
kupuje bilet komunikacji miejskiej ze zniżką po okazaniu karty kwitując transakcję słowami "je*ać biedę"
. Komediant znany jest z częstego wykorzystywania tego sloganu w swoich występach.
"Tu rabacik, tam zniżka. Nawet Rafał Pacześ wie, że dzięki Karcie Łodzianina portfel od razu jest grubszy"- można przeczytać pod postem.
Film skrytykował
Sebastian Bulak
, radny Rady Miejskiej w Łodzi.
"To smutne, że
Hanna Zdanowska zgadza się na promocje patologii
i utrwala negatywne stereotypy o Łodzi i jej mieszkańcach" - napisał na Twitterze.
Bartłomiej Dyba-Bojarski
, inny radny, napisał: "Oficjalny profil mojego miasta Pani Prezydent Zdanowska i jej złotouści pracownicy z PR pogardliwie o biednych. W mieście gdzie
bieda dotknęła lub nadal dotyka ok 1/3 mieszkańców
. Dzięki tej pogardzie PO jest tam, gdzie jest jest".
Krytyka spłynęła także ze strony dziennikarzy.
Bartłomiej Maślankiewicz
z Polsat News skomentował: "Potwierdza się, że Rafał Pacześ to bardzo dobry komik.
W trzech zdaniach zrobił z łódzkich urzędników pośmiewisko
i jeszcze zgarnął za to kasę".
"Hasło miało na celu zaproszenie do wyrobienia karty łodzianina jak największej liczby mieszkańców - stwierdził wiceprezydent Łodzi. A hasło to... "jebać biedę".
Jak już się wypuściło taką kampanię, to należy powiedzieć, że jest się idiotą
i przeprasza. Lepszego wyjścia nie ma" - napisał
Patryk Słowik
z
Dziennika Gazety Prawnej
.
Miasto Łódź postanowiło odnieść się do negatywnych komentarzy - przypomniano
spot z Cezarym Pazurą
promujący dworzec Łódź Fabryczna.
"Doszły nas słuchy, że niektórzy byli oburzeni wczorajszym "j***ć biedę" w wykonaniu Rafał Pacześ. Dlatego chcieliśmy przypomnieć, bardzo ciepło przyjęty, filmik z Cezary Pazura - profil oficjalny sprzed czterech lat.
Słowa uznawane za wulgarne to też element codzienności
, oczywiście nienadużywane i wypowiadane we właściwym kontekście" - napisano na fanpage’u.
Pomysłu broni także
Łukasz Goss
, dyrektor Biura Promocji i Nowych Mediów w łódzkim urzędzie miasta.
- Rafał Pacześ to najbardziej popularny stand-uper w Polsce, a
wykorzystany w kampanii slogan to jego znak rozpoznawczy
. Rafał Pacześ jest łodzianinem, wychował się w na Starym Polesiu i jak sam mówi, w jego domu "nigdy się nie przelewało". Wiele swoich skeczów kończy właśnie taką puentą i sam Pacześ tłumaczy, że
tym hasłem życzy wszystkim "żeby byli bogaci, żeby im też w życiu się udało tak jak jemu"
. Zaangażowanie Rafała Paczesia, w kampanię promującą kartę, miało pokazać, że nawet tak popularny celebryta chętnie korzysta z dużych rabatów oferowanych przez Kartę łodzianina - przekonuje Goss.
Rafał Pacześ jest
właścicielem restauracji Komediowa
na ulicy Piotrkowskiej w Łodzi. Komik już wcześniej oburzał internautów nazywając jedno ze swoich dań w karcie "... i wzięli te wegankę na dwa bataty". Mężczyzna umieszcza na YouTube swoje występy, które łącznie przekraczają 54 mln odsłon, co w rankingu serwisu Standupedia daje mu
1. miejsce wśród polskich twórców stand-upu
.