Patryk Jaki
po przegranych wyborach na prezydenta Warszawy został
kandydatem Zjednoczonej Prawicy w wyborach do Parlamentu Europejskiej.
Startuje z pozycji nr 3 na małopolsko-świętokrzyskiej liście Zjednoczonej Prawicy.
Na Facebooku pojawiły się już
pierwsze reklamy
byłego kandydata na prezydenta Warszawy, jednak jak informuje portal OKO.press
siedem z nich Facebooku usunął z powodu łamania zasady jawności finansowania reklam politycznych portalu.
O sprawie naruszani zasad jawności finansowania reklam przez Patryka Jakiego OKO.press informowało już w poniedziałek.
Żadna z reklam z oficjalnego fanpage`a Patryka Jakiego,
nie została oznaczona jako promocja związana z tematami politycznymi.
Dodatkowo
grafiki zostały zaprojektowane w taki sposób, że algorytm Facebooka nie rozpoznawał ich automatycznie jako reklam wyborczych.
Na grafikach, które promowane były przez Jakiego, podano tylko jego imię i nazwisko, jego zdjęcie oraz numer na liście. Bardzo małym drukiem zapisano, że są one finansowane ze środków Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość. Nie nawiązano przy tym w wyraźny sposób do wyborów, dlatego też algorytm Facebooka nie zadziałał.
Obecnie żadna z siedmiu reklam Patryka Jakiego nie jest aktywna, z powodu uznania jej przez portal za łamiącą prawo.
Dodatkowo jak podaje OKO.press,
Facebook przeniósł je do Biblioteki Reklam i dziś każdy może sprawdzić, gdzie i za ile Jaki wykupił posty.
Sześć reklam polityka kosztowało
od 100 do 500 złotych każda
. Zostały wyświetlone
minimum 10 tysięcy razy.
Siódma reklama kosztowała najmniej, bo poniżej 100 złotych, tym samym dotarła także do mniejszej ilości użytkowników facebooka.