fot. X @Jaguar
Dyrektor kreatywny Jaguara stwierdził, że marka wykazała się "nieustraszoną kreatywnością", prezentując nowy samochód elektryczny, który wywołał wiele komentarzy w sieci. Brytyjska firma od kilku tygodni mierzy się z krytyką po jej rebrandingu. Marka zdecydowała się na modyfikację swojego logotypu, który przedstawia teraz chromowaną sylwetkę dzikiego kocura. W związku ze zmianami pojawiło się
wiele nieprzychylnych komentarzy
, a Jaguarowi zarzucono
"bycie woke"
.
Wczoraj marka
zaprezentowała nowy samochód koncepcyjny,
Type 00
. Pojazd jest daleki od tego, co do tej pory znaliśmy. Wyróżnia go szeroki,
bardzo kanciasty kształt
, a także
brak świateł
oraz
tylnej szyby
.
Tył zaprezentowanego modelu wyposażony jest natomiast w bardzo dużą część, przypominającą
kratkę wentylacyjną
. Lusterka boczne oraz tylna szyba zostały
zastąpione kamerami
. Samochód wyróżniają również finezyjnie zaprojektowane
felgi
. Type 00 ma być dostępny w kolorach
Miami Pink
oraz
London Blue
, co pokazuje zerwanie z wcześniejszymi standardami marki.
Auto ma być zasilane elektrycznie, a jego wygląd odwołuje się do planów Jaguara dotyczących produkowania
ultraluksusowych, ekstrawaganckich samochodów elektrycznych
. Nowa oferta ma być skierowana do
bogatych klientów
nastawionych na designerskie auta.
Dyrektor kreatywny Jaguara przekonywał, że marka wykazała się "nieustraszoną kreatywnością".
- Niektórzy mogą to pokochać teraz, niektórzy mogą to pokochać później, a niektórzy mogą tego nigdy nie pokochać. To właśnie zasługa nieustraszonej kreatywności - powiedział
Gerry McGovern
na wydarzeniu inauguracyjnym w Miami.
Type 00 ma być sprzedawany nie wcześniej niż
od 2026 roku
, co może sugerować, że cechy fizyczne pojazdu jeszcze się nieco zmienią. Zgodnie z zapowiedziami, samochód miał być jednak "fizyczną manifestacją swojej kreatywnej filozofii Exuberant Modernism".