
Fot. East News / Unsplash / Techgaged.com
Według danych opublikowanych na portalu Techgaged.com, aż
25% globalnego ruchu w internecie kontrolowało Google i YouTube
. Google całkowicie zdominowało inne witryny w zestawieniu, ponieważ samo odpowiadało za
18,73% całkowitego ruchu
, co stanowi wyższy wynik niż suma kolejnych 14 stron w zestawieniu. YouTube natomiast pomimo dużej konkurencji ze strony TikToka, wciąż
pozostaje potęgą w kategorii wideo, odpowiadając za 6,44% sieciowego ruchu
.
Ranking zestawia 10 tysięcy najczęściej odwiedzanych w 2024 roku witryn na świecie i bezkonkurencyjnym liderem zostało Google, które razem z YouTubem kontrolowało 25% internetowego ruchu. Oznacza to, że
jedna na cztery wizyty na stronie internetowej odbywała się na tych dwóch platformach
.
"Statystyki pokazują, że Facebook był trzecią najczęściej odwiedzaną witryną, odpowiadając za 2,76% całkowitego ruchu, 2,5 razy mniej niż YouTube i 6,5 razy mniej niż Google. Instagram i WhatsApp zamykają pierwszą piątkę najchętniej odwiedzanych stron internetowych, odpowiadając odpowiednio za 1,33% i 1,03% całkowitego ruchu w sieci" - czytamy w Techgaged.com
Ciekawym trendem jest także
umacniająca się pozycja ChatGPT
, który w rankingu zajął miejsce zaraz za Wikipedią,
wyprzedzając niejedno medium społecznościowe
, w tym Reddit i TikTok. Przewaga znanych platform w pierwszej piętnastce zestawienia, przy 10 tys. badanych witryn, przekłada się na łączny udział w całkowitym ruchu internetowym wynoszącym 37,5%. Oznacza to, że niewielka liczba stron wciąż dominuje internet.
Badanie poza analizą ruchu sprawdziło także czas spędzany w internecie przez użytkowników. Jak podaje Techgaged.com, aż
95% aktywności w internecie pochodziło ze smartfonów
, a przeciętny użytkownik spędzał w sieci średnio
6 godzin i 38 minut dziennie
. Z kolei użytkownicy Androida używali TikToka średnio 310 razy w miesiącu, spędzając łącznie 32 godziny na oglądaniu udostępnianych tam treści.

Fot. Techgaged.com