5 października wystartował nowy projekt Telewizji Polskiej, czyli
portal SwipeTo
, skierowany do "tzw. generacji Z oraz pokolenia Y". Jak dowiedział się portal Wirtualne Media,
prace nad serwisem trwały dwa lata
. Niestety pierwsze wyniki zwiastują, że to mogły być zmarnowane dwa lata -
aplikację pobrano nieco ponad 500 razy
ze sklepu Google Play.
Treści przygotowuje 30-osobowa redakcja pod nadzorem Bartłomieja Jakubowskiego. Portal oferuje podcasty, artykuły i materiały wideo dotyczące filmów, seriali, gier komputerowych, muzyki, sztuki, sportu, mody czy stylu życia.
Do współpracy zaproszono także
grono influencerów i artystów
, m.in. rapera Leszka "Eldo" Kaźmierczaka, piosenkarkę Marie, kompozytora Noona, malarza Żyto czy Tytusa Hołdysa.
Nie wiadomo natomiast, ile cały projekt pochłonął pieniędzy, ponieważ na stronie znajdziemy jedynie odpowiedź, że
to wszystko kosztuje "tyle, ile stworzenie portalu internetowego"
.
Premierze serwisu towarzyszy
kampania reklamowa
, a materiały promocyjne można spotkać zarówno w sieci, jak i na ulicach polskich miast.
Okazuje się, że intensywna reklama nie przekłada się na wzrost użytkowników serwisu, ponieważ do tej pory aplikację ze sklepu Google Play pobrało zaledwie 500 osób. Dla porównania, aplikację Newonce, która ma zbliżony profil do SwipeTo, pobrało ponad 100 tysięcy osób od października 2020 roku. Z kolei sklep AppStore nie upublicznia takich danych.
"SwipeTo jest portalem wertykalnym, którego kampania - nastawiona na budowanie zasięgów w długoterminowym horyzoncie czasowym - dopiero wystartowała.
Liczba użytkowników, którzy codziennie odwiedzają serwis jest na tym etapie zadowalająca
. Zgodnie z założeniami, grono osób pojawiających się na stronie, jak i korzystających z aplikacji będzie sukcesywnie rosło. Portal jest promowany w kampanii outdoorowej i digitalowej, we współpracy m.in. z agencją Cut the Mustard i agencją ShootMe" - oświadczyło Centrum Informacji TVP w opowiedzi na wiadomość Wirtualnych Mediów.