W 2022 roku wystartował nowy projekt Telewizji Polskiej, czyli portal SwipeTo, skierowany do "tzw. generacji Z oraz pokolenia Y". Prace nad serwisem trwały dwa lata, jednak już od samego początku mówiło się jednak, że nie przełożyło się to na sukces. Mimo zakrojonej na szeroką skalę kampanii outdoorowej, po dwóch tygodniach aplikację serwisu pobrało jedynie 500 osób:
Kontrola NIK wykazała, że stworzenie i utrzymanie serwisu kosztowało ponad 21,5 mln zł. Zdaniem byłego szefa serwisu Bartłomieja Jakubowskiego, SwipeTo nie mógł się przebić do świata młodych ludzi przez nałożoną "łatkę" TVP i pisowskiego medium.
TVP w końcu zdecydowała się na
zamknięcie serwisu
. Po wpisaniu adresu strony internauci są automatycznie przekierowywani do vod.tvp.pl.
Likwidator TVP Daniel Gorgosz w rozmowie z
Dziennikiem Gazetą Prawną
wyznał, że końcowy koszt inwestycji w SwipeTo wyniósł
35 mln zł
, a "efekt końcowy jest żaden".
- Pieniądze wyrzucono w błoto! Wie pan, gdzie pracowała redakcja tego portalu? W specjalnie wynajmowanym lokalu w Hali Koszyki. Nie mogli robić tego w budynkach przy ul. Woronicza, mimo że mamy tutaj 15 ha do dyspozycji, bo podobno młodzi ludzie wstydzili się telewizji. Nikt nie liczył się z kosztami, bo wiadomo było, że i tak co roku przyjdzie rekompensata - wyjaśnił.