fot. YouTube @mBankTV / X @kangorski47252, @Kucolog
Kilka dni temu
mBank
opublikował spot w ramach kampanii edukacyjnej
"Kobiety żyją dłużej… również na emeryturze"
, mającej zachęcić kobiety do inwestowania z myślą o ich zabezpieczeniu finansowym już po zakończeniu kariery zawodowej. Spot wywołał
niemałe oburzenie
w sieci. Można na nim zobaczyć grupkę mężczyzn, którzy będąc w basenie, postanowili zrobić w nim grilla. Korzystają oczywiście z urządzenia elektrycznego:
W mediach społecznościowych mBankowi wytknięto, że
przygotował seksistowską reklamę
, naśmiewającą się z mężczyzn:
Bank natychmiast
odpowiedział na zarzuty
. W oświadczeniu przesłanym Onetowi tłumaczy, że kampania nawiązuje do serii popularnych memów podawanych często przez samych mężczyzn. Najważniejszy w niej jest jednak przekaz mający zachęcić kobiety do dbania o swoje finanse:
"mBank już do kilku lat zwraca uwagę na wyzwania związane z emeryturą i w licznych kampaniach zachęca Polaków, niezależnie od płci, do samodzielnego zadbania o swoją przyszłość. Ta konkretna kampania nawiązuje do serii popularnych memów, tworzonych i podawanych również przez samych mężczyzn. W sposób przerysowany i humorystyczny
pokazuje niebezpieczne zachowania nie po to, żeby kogokolwiek obrazić, ale żeby zwrócić uwagę na hasło
»kobiety żyją dłużej«. Fakt ten, podobnie jak bardzo duża różnica w wysokości emerytury między płciami, nie podlega dyskusji i wynika z obiektywnych danych podawanych przez instytucje rządowe: ZUS oraz GUS (...)" - przekazał w oświadczeniu mBank.
"W założeniu miały pobudzić do publicznej dyskusji na ten społecznie ważny temat (...). Kreacja budzi zainteresowanie, również kontrowersje, co sprawia, że dociera do szerokiego grona odbiorców i wzmacnia świadomość wyzwań emerytalnych. To właśnie, a nie obrażanie kogokolwiek było naszym celem" - dodano.
Wyjaśnienia bank
nie przekonały jednak internautów
: