fot. screen YouTube @JakubBiel
Jakub Biel
to specjalista od marketingu i reklam. Kilkanaście dni temu w swoich mediach społecznościowych otworzył
serię pt. "Szczere marki - gdyby firmy mówiły tylko prawdę".
Publikuje on grafiki z logotypami marek i tym co się z nimi kojarzy. Na warsztat poszły już m.in. takie marki jak Empik, Pocztex, Żabka, Polsat, Gucci, Plus, czy Shein.
W ramach serii powstała także
grafika związana z siecią Biedronka
. Nawiązywała ona do skarg klientów na wszechobecne w sklepie palety, które utrudniają przemieszczanie się po sklepie, a także mało otwartych kas. Okazuje się jednak, że Biel musiał
usunąć grafikę
, ponieważ sieć miała domagać się tego, wygrażając mu przepisami kodeksu cywilnego.
fot. screen YouTube @JakubBiel
Biel nie powiedział wprost, że chodzi o sieć Biedronka, ponieważ firma zakazała mu informowania o tym, jednak dokładnie zasugerował widzom, że chodzi o portugalską sieć sklepów. Biedronka zażądała od Biela niezwłocznego usunięcia grafiki zawierającej logotyp z profili na Instagramie, LinkedIn i Facebooku i zaniechania dalszego rozpowszechniania grafiki i naruszeń praw przysługujących spółce.
- Prawnicy dali mi 3 dni na ustosunkowanie się do usunięcia tych treści - tłumaczy Biel.
fot. screen YouTube @JakubBiel
fot. screen YouTube @JakubBiel
fot. screen YouTube @JakubBiel
Biel nie ma zamiaru wykłócać się z Biedronką i przyznaje, że sieć ma prawo zażądać usunięcia grafiki, która mogłaby wprowadzić jej klientów w błąd, dlatego też usunął grafikę. Dodaje jednak, że pokazuje to, że Biedronka nie ma humoru, a mogłaby bawić się jego pomysłem tak jak zrobiły to inne firmy np. Tauron, czy Eska:
fot. screen YouTube @JakubBiel
fot. screen YouTube @JakubBiel