Logo
  • DONALD
  • USA: SKLEPY WPROWADZIŁY AUTOMATY JAK DO SPRZEDAŻY COLI, ALE Z AMUNICJĄ

USA: sklepy wprowadziły automaty jak do sprzedaży coli, ale z amunicją

11.07.2024, 06:00
fot. X @americanrounds / apnews.com
Amerykańska firma rozpoczęła instalację
automatów z amunicją
w Teksasie, Alabamie i Oklahomie, wywołując tym wiele kontrowersji. Wątpliwości budzi zarówno sama inicjatywa, jak i fakt, że automaty montowane są w sklepach spożywczych. Sprzeciwiają się temu środowiska walczące o ograniczenie dostępu do broni, które obawiają się, że łatwiejszy zakup amunicji przyczyni się do zwiększenia liczby strzelanin. Firma stojąca za automatami próbuje jednak przekonywać, że jej maszyny korzystające z AI są dużo bezpieczniejsze niż tradycyjne sklepy. 
Firma
American Rounds
z siedzibą w Teksasie w zeszłym tygodniu zamontowała kolejne dwie maszyny i obecnie posiada już jeden automat z amunicją w Alabamie, jeden w Teksasie i cztery w Oklahomie. W nadchodzących tygodniach kolejny stanie również w Kolorado. Wszystkie znajdują się na terenie
sklepów spożywczych
, tuż za kasami lub blisko wejścia do marketu. W automacie można zakupić amunicję do różnych rodzajów broni, w zależności od stanowych regulacji.
Sam proces zakupu, jak reklamuje go American Rounds, jest
"wygodny i komfortowy"
 i ma zajmować maksymalnie 1,5 minuty. Po wyborze rodzaju i ilości amunicji należy dokonać płatności, a następnie zeskanować ID, najczęściej jest to prawo jazdy. Następnie automat, korzystający z
technologii opartej na AI
, z różnych stron analizuje twarz kupującego, sprawdzając, czy jest on na pewno tym, za kogo się podaje. 
Firma przekonuje, że głównym celem automatów jest
wygoda
, są one bowiem dostępne 24 godziny na dobę i lokowane w miejscach, gdzie w pobliżu nie ma sklepów stacjonarnych.
Automaty z amunicją to kolejny kanał sprzedaży obok sklepów stacjonarnych i internetowych. Podobne maszyny wykorzystujące AI są używane już np. do sprzedaży alkoholu czy marihuany w stanach, gdzie jest ona legalna. Pomysł sprzedawania w ten sposób amunicji wywołuje jednak wiele kontrowersji.
- Innowacje, które zwiększają bezpieczeństwo sprzedaży amunicji poprzez rozpoznawanie twarzy, weryfikację wieku i śledzenie sprzedaży, to obiecujące środki bezpieczeństwa, które
powinny znaleźć się w sklepach z bronią, a nie w miejscu, w którym kupujesz mleko dla swoich dzieci
- mówi w rozmowie z agencją Associated Press Nick Suplina z organizacji Everytown for Gun Safety. - W kraju zalanym bronią i amunicją, gdzie broń jest główną przyczyną śmierci dzieci, nie musimy dalej normalizować sprzedaży i promocji tych produktów. 
American Rounds uważa jednak, że automaty
zwiększają bezpieczeństwo
. Jak podkreśla prezes firmy Grant Magers, maszyna wymaga ukończonego 21. roku życia, podczas gdy amunicję do niektórych typów broni w stacjonarnych sklepach można kupić już w wieku 18 lat. Zauważa też, że automatu nie da się oszukać, podczas gdy w sprzedaży internetowej dużo łatwiej przedstawić sfałszowane prawo jazdy. Raporty Everytown for Gun Safety wskazują, że wielu dużych sprzedawców amunicji online nie weryfikuje wieku swoich klientów pomimo takich wymogów. 
fot. YouTube
 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA