Jak wynika z najnowszego sondażu IBRIS i Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych,
większość Polaków czerpie już informacje przede wszystkim z internetu
. Jako główne źródło informacji wskazuje go 67% badanych, z kolei 29% uważa, że takim źródłem są
media społecznościowe
.
W porównaniu do badania sprzed trzech miesięcy, o 6 punktów procentowych wzrósł wynik portali internetowych, a o 9 punktów procentowych spadł wynik platform społecznościowych.
Internet wybierają przede wszystkim osoby w wieku 30-39 i 18-29. Widoczny jest również trend, że
im młodsi respondenci, tym większe znaczenie mediów społecznościowych.
Z badania wynika też, że ani wykształcenie, ani płeć nie stanowią znaczących czynników różnicujących.
Media społecznościowe wyprzedza jednak
telewizja
.
Wydarzenia
Polsatu jako główne źródło informacji wskazało 38,1% badanych,
Fakty
TVN - 35,7%, a
Wiadomości
TVP - 33,2% badanych.
Spada natomiast znaczenie radia, prasy codziennej i tygodników
. Jeśli chodzi o
kanały informacyjne
, to najczęściej wybierany jest TVN24 (35,7%), następny jest Polsat News (29,1%), a trzecie TVP Info (26,9%).
- Badania udowadniają, że Polacy coraz rzadziej korzystają z mediów, by poznać nowe fakty czy inne spojrzenie na wydarzenia, a coraz częściej po to, by utwierdzać się w swoich przekonaniach. Nie jest to wyjątek: na całym świecie obserwujemy takie tendencje, są one szczególnie widoczne w USA - komentuje
Marcin Wiśniewski
, dyrektor IBIMS w rozmowie z Wirtualnymi Mediami.