Z najnowszych statystyk udostępnionych przez App Store i Google Play wynika, że w pierwszym kwartale 2019 roku
najbardziej dochodową aplikacją mobilną
(nie uwzględniając gier)
był Tinder.
Zdetronizował tym samym utrzymującego się od 2016 roku na pierwszym miejscu Netflixa.
Jak zauważa Techcrunch, jedną z przyczyn zmiany lidera jest decyzja Netflixa o zaprzestaniu płacenia tzw. "podatku Apple". Od stycznia nowi użytkownicy sprzętów tej firmy nie mogą już subskrybować Netflixa za pośrednictwem aplikacji iOS.
Poza tym
rosną dochody Tindera.
W pierwszym kwartale 2019 roku
odnotowano wzrost o 42%
w porównaniu
do tego samego okresu w zeszłym roku.
Aplikacja osiągnęła od stycznia do marca 260,7 mln dolarów przychodu, podczas gdy druga w rankingu aplikacja Netflixa przyniosła 216,3 mln dolarów.
Jeżeli chodzi natomiast o najczęściej pobierane aplikacje, które nie są grami, liderem listy pozostają aplikacje społecznościowe: WhatsApp, Messenger, TikTok i Instagram
. Szczególny wzrost zanotował popularny wśród nastolatków TikTok,
który w porównaniu do tego samego okresu 2018 roku zdobył 188 milionów nowych użytkowników. Dało mu to w efekcie 70-procentowy wzrost.
Był on napędzany przez Indie,
gdzie aż 88,6 mln nowych użytkowników dołączyło do aplikacji, w porównaniu z "tylko" 13,2 mln użytkowników w Stanach Zjednoczonych.
TikTok dobrze radził sobie również z przychodami dzięki
zakupom w aplikacji
.
Wydatki użytkowników były o 222% wyższe
w I kwartale 2019 r. porównaniu do I kwartału 2018 r.