Pod koniec kwietnia okazało się, że wydawnictwo Bauer przymierza się do zamknięcia
gamingowego czasopisma
CD-Action
. Wypowiedzenia otrzymali wszyscy dziennikarze, tłumaczono to m.in. pandemią, która pogorszyła sytuację pisma. Nieoficjalnie mówiło się jednak, że zwolnienia wynikały nie z pandemii i kryzysu na rynku, a z wieloletniego
złego zarządzania i braku pomysłu na rolę magazynu w internecie.
Wygląda jednak na to, że
CD-Action
nie zniknie z rynku.
Prawa do marki
CD-Action
oraz
PC Format
od wydawnictwa Bauer przejęła
agencja gamingowa Fantasyexpo
.
"Z chłopakami znamy się od dawna - to oni w 2014 zorganizowali nam CD-Action Expo, sami są też związani emocjonalnie z CDA. Nie wyobrażamy sobie lepszego obrotu spraw" - czytamy na Facebooku
CD-Action.
Z przekazanej informacji wynika również, że
magazyn będzie ukazywał się zgodnie z harmonogramem
, tworzyć będzie go dotychczasowa ekipa. Szykuje się również
nowy serwis internetowy i materiały wideo
.
"Każdemu jednak, kto wie, czym na co dzień zajmuje się Fantasyexpo, do głowy przychodzi jeszcze jedna oczywista korzyść z takiej współpracy. Od kilkunastu lat w redakcji
CD-Action
regularnie powracał temat nowoczesnego serwisu internetowego i wysokiej jakości materiałów wideo. Nie ma co owijać w bawełnę - cdaction.pl w obecnej formie nie jest serwisem, na który sobie zasłużyliście. Teraz to zmienimy".
CD-Action
zapowiada też
możliwość zainwestowania
w jego rozwój. Już teraz można zapisać się na listę zainteresowanych taką opcją.
"Każdy z was może dołożyć swoją cegiełkę. Zarówno do rozwoju czasopisma, jak i nowego serwisu czy profesjonalnego studia wideo".