Portal Wirtualne Media poprosił trzy największe sieci kinowe w Polsce o ocenę sytuacji na rynku w trzecim kwartale 2022 roku. Okazuje się, że
absolutnych hitem frekwencyjnym były
Minionki. Wejście Gru
.
Redakcja skontaktowała się z Heliosem, Cinema City i Multikinem. W dwóch pierwszych sieciach niekwestionowanym liderem został sequel
Minionki: Wejście Gru
. Całkiem nieźle poradził sobie również
Top Gun. Maverick
.
- Warto zwrócić uwagę, że z TOP10 aż 5 filmów osiągnęło wynik powyżej 1 miliona widzów, w tym
Minionki - prawie 3 miliony
- mówiła Agata Staniszewska, rzeczniczka Agory, do której należy Helios.
Nowe Minionki zadebiutowały w kinach 16 czerwca, w Polsce 1 lipca. Z tej okazji na TikToku powstał trend, w ramach którego
widzowie ubierają się w garnitury i suknie
, a następnie udają na premierę filmu.
Trend nazwany "Gentleminions" sprawił, że nowa produkcja o Minionkach jest ogromnym sukcesem - film ustanowił rekord kasowy, zarabiając 127,9 miliona dolarów w pierwszy weekend.
Staniszewska przewiduje, że kolejnymi hitami mogą zostać
Listy do M. 5, Avatar 2, Czarna Pantera: Wakanda w moim sercu, Dziwny świat, I Wanna Dance with Somebody
czy
Wielki zielony krokodyl domowy
, które już wkrótce będą miały swoje premiery.
Stale rosnąca inflacja sprawiła, że
wszystkie sieci zdecydowały się na podwyżki cen biletów.
- Koszty operacyjne kin stają się zdecydowanie coraz wyższe. Mimo naszych starań
nie udało nam się uniknąć podwyżek
, ale staramy się, aby były jak najmniej odczuwalne dla widzów. Ceny biletów nieznacznie wzrosły od połowy października, od 1 do 2 złotych w zależności od miasta i typu biletu - oceniła Katarzyna Opertowska, marketing & PR director Cinema City.