Platforma BonusFinder zrealizowała badanie sprawdzające, które z najpopularniejszych gier na konsole, urządzenia mobilne i komputery
wywołują największy stres i obciążenie fizyczne
. Przebadano 14 graczy, którzy grają minumum 15 godzin tygodniowo i zmierzono im tętno podczas gry w 16 tytułów.
Okazuje się, że najbardziej stresująca - w oparciu o
średni wzrost tętna
w trakcie 30-minutowej sesji gry - jest
seria Mario Kart
. Tętno graczy rosło przy niej średnio o 21 uderzeń na minutę, co oznacza wzrost o 32,8% w stosunku do średniego tętna spoczynkowego w badanej grupie (64 uderzenia). To również fizyczny odpowiednik pójścia na spacer.
Na drugim miejscu znalazła się
FIFA 20.
W trakcie gry tętno uczestników badania wzrastało o 20 uderzeń na minutę (wzrost o 31,25%). Podium zamyka
Call of Duty
(wzrost o 29,69%), a pierwszą piątkę
Dark Souls
(28,13% więcej uderzeń niż w stanie spoczynku) i
Fortnite
(26,56%).
Twórcy badania uznali jednak, że średnie tętno nie mówi wszystkiego o tym, jaki stres wywołują poszczególne gry. Sprawdzono również
maksymalne tętno graczy
, co miało pokazać, które tytuły wywołują najbardziej stresujące momenty. Okazało się, że podczas walki z bossem Darkeater Midir w
Dark Souls III
tętno graczy osiągało nawet 127 uderzeń na minutę - czyli prawie dwa razy więcej niż w stanie spoczynku. Na drugim miejscu znalazła się gra
Fall Guys
(wzrost o 95,11% w stosunku do tętna spoczynkowego), a na trzecim
Mario Kart
(73,44%).
Badanie wykazało również, że
niektóre tytuły obniżają tętno uczestników
nawet o 5% podczas 30-minutowej sesji. Są to
Animal Crossing, The Sims i Skyrim
. Jak zauważa BonusFinder, to wyjaśniałoby popularność tych tytułów, ponoważ czasem jedyne, na co gracze mają ochotę np. po ciężkim dniu pracy to relaks i odstresowanie.
W sumie przebadano 16 gier: Mario Kart, FIFA 20, Call of Duty (Modern Warfare), Dark Souls III, Fortnite, DOOM, Fall Guys, Battlefield V, Street Fighter, Among Us, Grand Theft Auto, UNO!, The Sims, Animal Crossing, Minecraft i Skyrim. Tętno graczy rejestrowano w odstępach 10-sekundowych podczas 30-minutowych sesji.