Logo
  • DONALD
  • EFEKT NETFLIXA: WZROST SPRZEDAŻY WIEDŹMINA 3 O 554%, KSIĄŻEK SAPKOWSKIEGO O 562%

Efekt Netflixa: wzrost sprzedaży Wiedźmina 3 o 554%, książek Sapkowskiego o 562%

16.02.2020, 08:00
Po premierze
Wiedźmina
na Netfliksie gwałtownie wzrosło zainteresowanie wszystkim, co związane z serią. W
Wiedźmina 3
grało więcej osób niż po premierze
, a
akcje CD Projekt Red były najdroższe w historii
. Książki
Andrzeja Sapkowskiego
osiągnęły natomiast status bestsellera m.in. na Amazonie.
Firma analityczna NPD obliczyła, że w grudniu 2019 roku
Wiedźmin 3: Dziki Gon
sprzedawał się o
554% lepiej
niż w grudniu 2018. W raporcie podkreślono jednak, że duża w tym zasługa wydanej w październiku wersji na konsolę Nintendo Switch. 
Przychody ze sprzedaży książek Andrzeja Sapkowskiego
wzrosły natomiast o 562%
. Dotyczy to przede wszystkim
Ostatniego życzenia
, pierwszego zbioru opowiadań. Z okazji premiery serialu na rynku pojawiło się jego nowe wydanie. 
Sam serial według danych Netflixa przez cztery tygodnie obejrzano w
76 mln gospodarstw domowych
. To rekordowy wynik wśród pierwszych sezonów seriali na platformie. Netflix potwierdził już drugi sezon serii, premierę zaplanowano na 2021 rok. 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA