Logo
  • DONALD
  • SHEIN I TEMU ODGRAŻAJĄ SIĘ USA, ŻE KONIEC Z TANIMI CHIŃSKIMI ZAKUPAMI I OKAZJAMI

Shein i Temu odgrażają się USA, że koniec z tanimi chińskimi zakupami i okazjami

18.04.2025, 06:00
fot. East News / Shutterstock / Shein
Dwie największe chińskie sieci sklepów z odzieżą typu fast fashion -
Temu
i
Shein
ostrzegają amerykańskich klientów przed znacznymi podwyżkami cen w związku z cłami nałożonymi przez administrację
Donalda Trumpa
. Jak tłumaczą, z powodu zmian, wzrastają ich koszty operacyjne, co odbije się na końcowych cenach produktów. 
Obie firmy zostaną dotknięte nowymi cłami, które wynoszą
145%
na większość produktów z Chin. To wynik eskalującej wojny handlowej, a na tę stawkę składają się 20% wcześniejszego cła związanego z walką z przemytem fentanylu i 125% cła odwetowego. Ponadto w oficjalnych komunikatach Białego Domu pojawiają się także groźby dalszego podniesienia ceł na chińskie towary nawet do poziomu 245%, jeśli Chiny będą kontynuować działania odwetowe lub nie dojdzie do porozumienia handlowego.
Shein i Temu zostały też dodatkowo dotknięte zniesieniem wyjątku dotyczącego
bezcłowych przesyłek z Chin o wartości do 800 dolarów
. Luka ta, która stanowiła tymczasem podstawę działań chińskich platform zakupowych, przestanie obowiązywać 2 maja. Początkowo Donald Trump zapowiedział, że przesyłki te będą objęte 30% cłem lub opłatą 25 dolarów za paczkę. Po ogłoszeniu przez Chiny ceł odwetowych amerykańska administracja podniosła jednak te stawki do 90% i 75 dolarów od 25 kwietnia i nawet 150 dolarów od 1 czerwca. 
W związku z tym platformy ostrzegły swoich amerykańskich klientów
przed podwyżkami cen
"Od początku naszej działalności w Stanach Zjednoczonych naszym celem było jedno: oferować świetną modę w przystępnych cenach, jednocześnie wywierając pozytywny wpływ na społeczności, którym służymy. W związku z niedawnymi zmianami w globalnych przepisach handlowych i taryfach,
nasze koszty operacyjne wzrosły
. Aby nadal oferować produkty, które kochacie, bez kompromisów w kwestii jakości,
od 25 kwietnia 2025 roku wprowadzimy korekty cen" -
 informuje Shein w komunikacie prasowym. 
Eksperci przewidują jednak, że nawet podwyżki cen i tak nie odstraszą amerykańskich klientów, bo odzież z Shein i Temu i tak pozostanie
tańsza
niż u większości konkurencyjnych sprzedawców. Tymczasem już widać, że chińskie platformy ograniczyły
reklamy
w amerykańskich mediach społecznościowych. Według firmy SensorTower średnie dzienne wydatki Temu na reklamy na Facebooku, Instagramie, TikToki, Snapchacie, X i YouTube spadły łącznie o 31% w ciągu dwóch tygodni od 31 marca do 13 kwietnia w porównaniu z poprzednimi 30 dniami. Średnie dzienne wydatki reklamowe Shein w USA na Facebooku, Instagramie, TikToku, YouTube i Pintereście spadły natomiast łącznie o 19%. 
Zobacz też: 
 
 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA