
fot. East News
W 2024 roku
warszawski Zarząd Dróg Miejskich
wystawił ponad
411 tys. dokumentów
wzywających do
uiszczenia opłaty dodatkowej za parkowanie
. Jak podaje PAP, wpływy z kar za zeszły rok wyniosły aż
61 mln 733 tys. zł
. Jak wskazano to o ponad 15 mln zł więcej niż rok wcześniej. Wówczas wpływy z tego tytułu zamknęły się kwotą 46,6 mln zł. Należy jednak podkreślić, że w listopadzie strefa płatnego parkowania niestrzeżonego została poszerzona - o tereny na Saskiej Kępie i Kamionku.
Auta do e-kontroli
i patrole piesze wyposażone w skanery miały w ubiegłym roku zeskanować ponad
14,7 mln tablic rejestracyjnych
. Dla porównania w 2023 roku było to ponad 12,7 mln.
W 2024 roku najwięcej mandatów za parkowanie w Warszawie miały wystawić patrole samochodowe. Odpowiadają one za 384,7 tys. mandatów, a piesze ponad 27 tys. Porównując to z danymi z 2023 roku, patrole samochodowe odpowiadały za 392,8 tys. mandatów, zaś piesze za 21,4 tys.
Obecnie warszawski Zarząd Dróg Miejskich posiada
dziewięć pojazdów
wyposażonych w specjalne kamery, które wystawiają mandaty za brak opłat za parkowanie. E-kontrola w Warszawie wystartowała w styczniu 2020 roku. Wówczas do dyspozycji miasto miało jedynie dwa pojazdy. Rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Jakub Dybalski zauważa jednak, że obecnie nie ma potrzeby, by rozbudowywać flotę aut do e-kontroli.
Tylko w styczniu bieżącego roku na ulicach Warszawy wystawiono już ponad 42 tys. mandatów za nielegalne parkowanie.