Logo
  • DONALD
  • MAJA STAŚKO ALARMUJE: DO SKLEPÓW TRAFIŁY ALKOHOLE WYGLĄDAJĄCE JAK MUSY DLA DZIECI

Maja Staśko alarmuje: do sklepów trafiły alkohole wyglądające jak musy dla dzieci

30.09.2024, 13:00
fot. Facebook, Maja Staśko / Vodoo Monkey / X @majakstasko
Jakiś czas temu w polskich sklepach pojawiły się
alkohole w tubkach
wyglądające jak popularne owocowe musy dla dzieci. Wywołało to wiele komentarzy zwłaszcza wśród aktywistów walczących z nadmiernym spożyciem i reklamowaniem alkoholu, takich jak Jan Śpiewak. Teraz uwagę na problem zwróciła
Maja Staśko
, która dodatkowo alarmuje, że wódki w tubce robi
ta sama firma
, co owocowe musy dla dzieci. 
Tubki z wódką pod marką
Voodoo Monkey
pojawiły się w sklepach i marketach w wakacje. W ofercie znajdują się m.in. owocowe likiery o zawartości alkoholu 15%, mocniejsze, blisko 30-procentowe nalewki oraz czysta, 40-procentowa wódka. Sama marka promuje się jako "prawdziwy buntownik w świecie alkoholi". 
"Nasz nieszablonowy design z charakterystyczną małpką voodoo na opakowaniu odzwierciedla naszą filozofię - bawimy się konwencjami i nie boimy się eksperymentować. W Voodoo Monkey każdy szczegół ma swoje znaczenie - od unikalnych smaków po opakowanie. Stojąc na przecięciu sztuki, designu i innowacji w branży alkoholowej, Voodoo Monkey to synonim najlepszej jakości, kreatywności i odwagi" - czytamy na stronie internetowej marki. 
"Misją Voodoo Monkey jest
przedefiniowanie doświadczenia picia alkoholu
. Naszym celem jest dostarczanie Wam najlepszych smaków, mnóstwa okazji do uśmiechu i radości, dzięki nieszablonowemu designowi i prawdziwej eksplozji smaków.
Chcemy towarzyszyć Wam w każdej chwili, niezależnie od okazji.
Jesteśmy tutaj, aby dodać szczyptę magii i sprawić, że każde spotkanie z przyjaciółmi, rodziną i każdy dzień będą wyjątkowe". 
Uwagę na wódki w tubkach zwróciła właśnie
Maja Staśko
, alarmując m.in., że w marketach ustawiane są one w kartonach po musach owocowych dla dzieci marki Tymbark. W komentarzach pod jej postami wiele osób przyznaje, że
pomyliło się i włożyło do koszyka wódkę zamiast musów
, co więcej, nawet dzieci widząc podczas zakupów z rodzicami tubki wyglądające jak te od musów, również po nie sięgało. Komentujący krytykowali zarówno ekspozycję produktu, jak i sam pomysł stworzenia wódki w tubkach w kolorowych, zachęcających opakowaniach. 
Ponadto okazało się, że za marką Voodoo Monkey stoi spółka
OLV
, która
faktycznie produkuje owocowe smoothie i musy
pod marką Owolovo. 
"Alkohol w tubkach, który ma sprawiać, że "każdy dzień będzie wyjątkowy" to produkt tej samej spółki, która odpowiada za musy Ovolowo, te zaś reklamują się jako zdrowe musy dla dzieci i młodzieży. Skandal. Jak tu wyglądał proces decyzyjny? "Robimy musy, które są bardzo popularne i stanowią rozpoznawalną markę wśród dzieci i młodzieży, zróbmy podobne opakowania z alkoholem, zachęcajmy do spożywania każdego dnia i przy każdej okazji, będzie się sprzedawać!".
Czy tych ludzi porąbało?
” - pisze Maja Staśko. 
"W rozpijaniu Polaków nie ma nic innowacyjnego. To, co robią producenci tej marki,
powinno być karane.
To nie jest żadna rozrywka ani sztuka - to wesoła, manipulacyjna reklama mocnego narkotyku, który zabija tysiące ludzi i doprowadza całe rodziny do ruiny. Obrzydliwe" - komentuje. 
Aktywistka odkryła, że marka powołała nawet swoją
fundację
 "Owolovo dzieciom".
"Powstała nawet fundacja "OWOLOVO dzieciom" - jeszcze nic nie ogłosiła. Czy w Fundacji będzie pomoc dla dzieci, których rodzice spożywają nadmiernie dużo alkoholu przez komunikaty jak ten wypuszczony przez ich spółkę, w którym alkohol ma towarzyszyć każdego dnia?" - pisze. 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »

Źródła:

1. https://www.facebook.com/maja.stasko/posts/pfbid0KW6Yxw8ou73fZHiafaenwDipgkw1fvXDg93t5pH2vd1ng6VmLenz5TQCYfXPZpjkl?locale=pl_PLhttps://www.facebook.com/maja.stasko/posts/pfbid0KW6Yxw8ou73fZHiafaenwDipgkw1fvXDg93t5pH2vd1ng6VmLenz5TQCYfXPZpjkl?locale=pl_PL
2. https://twitter.com/majakstasko/status/1840455818354819349https://twitter.com/majakstasko/status/1840455818354819349
Pokaż więcej (5)
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA