fot. East News
Portal Wirtualne Media donosi, że w 2022 roku wydatki Telewizji Polskiej na marketing, badania, doradztwo i usługi prawne wyniosły 68,64 miliona zł, czyli
o 25,2 proc. więcej
niż rok wcześniej. W 2021 roku publiczny nadawca przeznaczył na ten cel 54,84 miliona zł.
Wydatki w tym zakresie rosną z roku na rok. W 2017 roku wyniosły 28,72 miliona zł, w 2018 roku 32,1 miliona zł, w 2019 roku 40,29 miliona zł, a w 2020 roku wzrosły do 54,84 miliona zł.
Jednocześnie TVP nie wyszczególnia w sprawozdaniach wydatków na wymienione cele. Ostatni raz zrobiła to w 2018 roku, wówczas nadawca przeznaczył na marketing 26,44 miliona zł, na usługi prawne - 2,82 miliona zł, na reprezentację - 1,76 miliona zł, na doradztwo - 848,5 tysiąca zł, a na public relations i komunikację społeczną - 228,5 tysiąca zł.
Tymczasem w 2022 roku Telewizja Polska zanotowała
50,7 miliona zł straty netto
przy 3,563 miliarda zł przychodów, głównie za sprawą obsługi rekompensaty abonamentowej, która przyniosła aż 184 milionów zł kosztów. To pierwszy raz od 2016 roku, kiedy TVP jest "na minusie".
Przypomnijmy, że według sondażu CBOS Telewizja Polska i Radio Maryja to jedyni z głównych nadawców, którzy zbierają więcej negatywnych niż pozytywnych ocen.
Negatywne zdanie na temat Telewizji Polskiej na 45 procent badanych. To o 2 punkty procentowe więcej niż w badaniu przeprowadzonym rok temu.