Jakiś czas temu serwis Antyweb.pl przyjrzał się
kondycji portalu SwipeTo.pl,
uruchomionego w zeszłym roku przez
TVP
. Według autora artykułu serwis
"umiera"
, a dowodem mają być statystyki dotyczące zarówno samej strony, jak i mediów społecznościowych SwipeTo.
Zainteresowaniu serwisem przyjrzał się także serwis Wirtualne Media. Przeanalizował on dane z platformy SimilarWeb i wynika z nich, że w
lipcu
serwis TVP odwiedziło
37,4 tys. osób,
każda z nich średnio spędziła na stronie 55 sekund.
Na Facebooku SwipeTo obserwuje 870 osób, a lubi go 630 osób. Podobnie sytuacja wygląda w innych mediach społecznościowych.
Wirtualne Media zapytały
prezesa Telewizji Polskiej Mateusz Matyszkowicza
o sytuację SwipeTo. Stwierdził, że serwis jest próba kontaktu z młodszym odbiorcą i TVP zamierza go rozwijać:
- SwipeTo jest
unikalną na naszym rynku próbą kontaktu z młodszym odbiorcą
za pomocą narzędzi nietypowych dla tradycyjnego nadawcy. Dzięki temu mogliśmy lepiej rozpoznać jego sposób działania, mogliśmy nauczyć się tworzyć nowe formy dla takich medium jak podcasty i krótkie formy pisane, czy tworzone pod aplikacje. Mówimy raczej o SwipeTo jako o pewnym początku i lekcji dla telewizji, która teraz powinna się rozlać - powiedział.
- Dziennikarze tworzą tam podcasty. Jeżeli patrzymy na dużych nadawców publicznych na świecie, których dziennikarze, gwiazdy też tworzą podcasty – no to nie ujawnię żadnej tajemnicy, że i my też wkrótce w tę stronę pójdziemy. Z tego punktu widzenia doświadczenie wypracowane przy SwipeTo jest bezcenne. Na pytanie, czy będziemy utrzymywali i rozwijali serwis odpowiem:
będziemy na pewno utrzymywali funkcjonalności SwipeTo
- dodał.