Logo
  • DONALD
  • KOLEJNE FIRMY I KORPORACJE PRZYŁĄCZAJĄ SIĘ DO BOJKOTU FACEBOOKA I WSTRZYMUJĄ REKLAMY

Kolejne firmy i korporacje przyłączają się do bojkotu Facebooka i wstrzymują reklamy

30.06.2020, 10:24
W zeszłym tygodniu pisaliśmy o akcji
#StopHatePorProfit
, w ramach której kolejne marki dołączają do
reklamowego bojkotu Facebooka
. Zainicjowali ją aktywiści z grup działających na rzecz praw człowieka, wytykając
Markowi Zuckerbergowi 
szerzenie dezinformacji i bierność wobec mowy nienawiści. Organizacje zachęcają do
wstrzymywania działań reklamowych
na jego portalu społecznościowym. Wskazują, że Facebook zarabia na hejterskich treściach, ponieważ budzą one największe zaangażowanie. 
Akcja #StopHatePorProfit to odpowiedź m.in. na
posty Donalda Trumpa
zamieszczane podczas protestów Black Lives Matter. Podczas gdy Twitter przy jednym z nich specjalne ostrzeżenie, Facebook nie zareagował. Media przypomniały wówczas, że sztab Donalda Trumpa jest
czwartym co do wielkości reklamodawcą na amerykańskim Facebooku
, od stycznia wydał na reklamy na platformie 40 milionów dolarów. 
W ostatnich dniach do bojkotu Facebooka dołączyły kolejne marki. W lipcu swoje reklamy wycofają z portalu m.in.
Coca-Cola, Unilever, Honda oraz Ben&Jerries
"Poświęcimy ten czas na ponowną ocenę naszych standardów i polityki reklamowej. Oczekujemy od Facebooka większej odpowiedzialności, działania i przejrzystości" - podano w oświadczeniu Coca-Coli.
"Złożoność obecnego krajobrazu kulturowego nakłada na marki nową odpowiedzialność za reagowanie i działanie w celu stworzenia godnego zaufania i bezpiecznego ekosystemu cyfrowego" - podkreśla natomiast Unilever, właściciel takich marek jak
Dove, Lipton czy Knorr
Wczoraj o dołączeniu do akcji poinformowały m.in. 
Adidas, Ford i HP i Starbucks
, który był w zeszłym roku szóstym największym reklamodawcą na Facebooku, wydał tam prawie
95 mln dolarów
. Tym samym liczba firm biorących udział w reklamowym bojkocie Facebooka przekroczyła
160
"Przeciwstawiamy się mowie nienawiści. Uważamy, że należy zrobić więcej, aby tworzyć przyjazne i sprzyjające integracji społeczności internetowe, i wierzymy, że zarówno liderzy biznesu, jak i decydenci polityczni muszą się spotkać, aby wpłynąć na rzeczywiste zmiany" - napisano w oświadczeniu Starbucksa. 
Eksperci zauważają jednak, że bojkot reklamowy niekoniecznie musi uderzyć w Facebooka, który w zeszłym roku na reklamach zarobił
70 mld dolarów
. Platforma ma w sumie ponad 8 mln reklamodawców. 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA