W sierpniu
Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka, Tramwaje Śląskie
oraz firma
Business Consulting
zainaugurowały kolejną edycję społecznej
kampanii "Prowadzę jestem trzeźwy"
. Tym razem wykorzystano w niej "
śląską godkę
". Na tramwajach, które pojawiają się na ulicach Górnego Śląska i Zagłębia można przeczytać hasło: "Pijany kierowca? Reaguj", lub
"Uożarty kierowca? Reaguj".
- Zauważenie pijanego kierowcy, rowerzysty czy prowadzącego hulajnogę elektryczną na drodze nie jest sytuacją, którą można zignorować. To nasza wspólna odpowiedzialność, by chronić życie i zdrowie nie tylko nasze, ale i innych uczestników ruchu drogowego. W takich momentach niezwykle ważne jest, aby nie pozostawać biernym obserwatorem, lecz działać – nawet drobne gesty mogą mieć ogromne znaczenie – podkreśla ksiądz Piotr Brząkalik, współzałożyciel Fundacji Trzeźwość.
Organizatorzy kampanii podkreślają, że akcja skupia się na
zachęcaniu do aktywnego działania i np. odbierania kluczyków
osobom, które nie są w stanie prowadzić z powodu nietrzeźwości, czy zgłaszanie tego faktu policji
- Mam nadzieję, że wszyscy, którzy widzą taki przekaz w formie reklamy społecznej na tramwaju, będą zmotywowani do odpowiednich i oczekiwanych reakcji, społecznie odpowiedzialnych - dodaje Krzysztof Wilgus, prezes zarządu Business Consulting.
Warto przypomnieć, że 2 lata temu Tramwaje Śląskie stworzył kampanię na temat prawidłowego parkowania przy torowisku: