Wczoraj miało miejsce uroczyste oddanie do użytku nowego studia
TVP Info
, które kosztowało
Telewizję Polską
około
16 milionów złotych.
Otwarcia dokonał prezes TVP,
Jacek Kurski.
"Bardzo się cieszę, że ten remont udało się nam zrobić tak sprawnie, i że z nowym TVP Info będziemy mogli świętować 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości.
W nasze studio zainwestowaliśmy niemało mln zł, z czego olbrzymią większość przeznaczyliśmy na zakup nowego sprzętu, a 4 mln zł przypadło na prace remontowe obiektu".
„
Jest to spora kwota, no ale tyle kosztuje nowoczesna telewizja.
Ważną kwestią jest również to, że około 80 proc. wyposażenia tego obiektu zostanie przeniesione do zupełnie nowego studia, które za 3 lata powstanie przy ul. Woronicza, w tzw. budynku A bis" - powiedział Jacek Kurski w rozmowie z portalem
Wirtualne Media
.
Według informacji, do których dotarł portal,
na sam sprzęt znajdujący się w nowym studiu wydano 12 milionów złotych. Pozostałe 4 miliony kosztowały prace remontowe.
Jednym z głównych elementów studia jest
22-metrowa ściana LED o rozmiarze 18 mln pikseli.
Pozwala ona tworzyć różne przestrzenie scenograficzne i emitować obraz w rozdzielczości 4x4K.
"To co cechuje nasze nowe studio to supernowoczesna technologia z górnej półki. Posiadamy teraz pełną automatykę w sterowaniu światłami. Mamy również kilka pozycji do realizacji programów. Przejście z jednej do drugiej zajmuje tylko chwilę.
Na wyróżnienie zasługuje również robiąca ogromne wrażenie nasza 22-metrowa LED-owa ściana. Jest to najnowocześniejsze studio newsowe nie tylko w Polsce, ale i także w całej Europie. Jesteśmy o 2-3 długości przed konkurencją
" - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl. Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
Studio zyskało także,
100-calowy dotykowy ekran multimedialny,10 kamer, częściowo sterowanych zdalnie, w pełni zautomatyzowane oświetlenie LED, oraz odświeżoną oprawę i zmodyfikowany logotyp stacji
, czym pochwalił się Kurski:
"
Oprócz studia zmieniamy również oprawę TVP Info, która będzie miała ładniejszą kolorystykę i nowocześniejsze belki, a także inny wlot pasków
- jeden na skrolu, a drugi na telegrafie, gdzie informacje będą się pojawiać na parę sekund i znikać - to lepsza forma, niż w przypadku gdy komunikaty przewijają się w formie skrolowania. Wówczas widz jest w stanie szybciej zapoznać się z informacją, i tym samym ma więcej czasu aby śledzić również pokazywany obraz na antenie.
Uszlachetniliśmy również logotyp kanału".