Logo
  • DONALD
  • DYSKONTY ZARABIAJĄ CORAZ WIĘCEJ NA MARKACH WŁASNYCH, WYPIERAJĄC FIRMY, KTÓRE DOSTARCZAŁY IM PRODUKTY

Dyskonty zarabiają coraz więcej na markach własnych, wypierając firmy, które dostarczały im produkty

05.05.2024, 12:00
Fot. East News
Klienci coraz chętniej skłaniają się ku markom własnym, szukając oszczędności. Mało tego - 
ponad jedna czwarta
(27%)
konsumentów
deklaruje, że przez kolejne 6 miesięcy
ma zamiar kupować takie produkty jeszcze częściej
. Tak wynika z raportu "Behavioral Change", zbierającego informacje o nawykach konsumpcyjnych klientów, opublikowanego przez Consumer Panel Services GfK.
Zgodnie z wynikami tych badań, wartość sektora marek własnych na polskim rynku wzrosła o 19% rok do roku, a w 2023 przekroczyła 50 mld złotych. Jest to trend, który utrzymuje się od kilku lat, ponieważ
konsumenci uważają te produkty za równie wartościowe
, co markowe, a przy okazji tańsze.
Jednak jeśli klienci mieliby wybrać między dwoma równie jakościowymi produktami o porównywalnej cenie, to 57% z nich zdecydowałoby się na markowe logo, odrzucając private label. Jest to sygnał dla producentów, by utrzymywać konkurencyjne ceny, ponieważ decyzje zakupowe są obecnie napędzane poziomem inflacji i chęcią ograniczania wydatków z domowego budżetu.
 - W sytuacji, kiedy konsumenci mają do wyboru dwa produkty z których oba spełniają potrzebę, są satysfakcjonujące pod względem jakości i w tej samej cenie, to aż 57 proc. z nich włoży do koszyka produkt markowy. Jedynie 18 proc. wybierze markę własną. Jeśli producenci chcą skutecznie konkurować o koszyki nabywców, to muszą zachować konkurencyjne ceny. Mają one gigantyczne znaczenie dla konsumentów - podsumowuje Szymon Mordasiewicz ekspert Consumer Panel Services GfK.
Oczywistymi liderami w zakresie oferty marek własnych są dyskonty, takie jak Biedronka i Lidl. Z kolei sklepy convenience, takie jak Żabka, zyskują na rozwijaniu produktów własnych z zakresu gotowego jedzenia i dań na wynos.
Zobacz też:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA