Logo
  • DONALD
  • BADANIE: 63% OSÓB Z POKOLENIA GEN Z WOLI GRAĆ W GRĘ NIŻ OBEJRZEĆ FILM

Badanie: 63% osób z pokolenia gen Z woli grać w grę niż obejrzeć film

22.09.2024, 11:00
Tegoroczny raport Entertainment Software Association (ESA) donosi, że 63% młodych ludzi z pokolenia gen Z w Ameryce
woli zagrać w grę komputerową niż obejrzeć film
. Dla porównania jedynie 14% badanych boomerów wybrało taką odpowiedź. Idzie to w parze z finansowymi wynikami obu sektorów, gdzie z roku na rok branża gier wideo zarabia coraz więcej: w 2023 roku były to
184 miliardy dolarów przy niecałych 98 w przemyśle filmowym
.
Dwadzieścia lat temu średni wiek gracza ESA oszacowało na 29 lat, teraz raport wskazuje
7 lat więcej
. Wciąż jednak jest ich
najwięcej wśród zoomerów
i młodszej od nich generacji - 
gen Alpha
. Pokrywa się to z rozwojem technologii, ponieważ to właśnie tym pokoleniom towarzyszyła ona od dziecka. To też spowodowało, że
młodzi ludzie chętniej wybierają interaktywne medium
, w którym mogą czynnie brać udział poprzez np. podejmowanie decyzji i wpływanie na rzeczywistość w grze, niż bierne oglądanie filmu.
Fot. Entertainment Software Association
Badanie zwraca także uwagę na inkluzywność gier wideo, ponieważ zgodnie z nim
11% graczy identyfikuje się ze społecznością LGBTQ+
, jednak pośród badanych również było ich najwięcej w gen Z (17%). Zoomerzy też często wskazują, że gry są dobrą metodą
podtrzymywania i pielęgnowania relacji
dzięki trybom rozgrywek wieloosobowych. Szczególne znaczenie miało to podczas pandemii w 2020 roku. Zgodnie z badaniem, w 2024 roku 74% Amerykanów grało w grę z kimś innym, a 55% robi to każdego tygodnia.
ESA wskazuje, że wspólne rozgrywki mają też
potencjał zacieśniania więzi rodzinnych
, ponieważ 83% rodziców, którzy przyznali się do grania, robią to ze swoimi dziećmi. Wśród innych korzyści płynących z gier wideo wymieniono dostarczanie radości, odstresowanie, umysłowa stymulacja i poprawa umiejętności poznawczych.
Fot. Entertainment Software Association
63% spośród ankietowanych twierdzi, że
gry warte są swojej ceny
i dostarczają wystarczająco dużo rozrywki względem wydanych pieniędzy. Przemysł gamingowy na samych zakupach konsumentów
zarobił w 2023 roku 57 miliardów dolarów
. Zgodnie z raportem, najpopularniejszą grą na konsole i PC było Hogwarts Legacy, a zaraz za nią Call of Duty: Modern Warfare 3, Madden NFL 24 oraz Marvel’s Spider-Man 2.
Zobacz też:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA