NBC News
opisuje
historię Davida MacNeila,
założyciela i prezesa
firmy WeatherTech
produkującej dywaniki podłogowe do samochodów, którego pies,
7-letni golden retriever, Scout zachorował na nowotwór.
Weterynarz, który postawił diagnozę, dał zwierzęciu tylko
miesiąc życia.
- Stał tam, w małym gabinecie, w rogu. Machał do mnie ogonem. Powiedziałem:
"nie uśpię tego psa, nie ma mowy"
- wspomina MacNeil.
Mężczyzna udał się ze Scoutem
do Szkoły Weterynarii działającej przy Uniwersytecie Wisconsin
. Tam okazało się, że pies ma 1 procent szans na przeżycie, jednak
dzięki agresywnej chemioterapii i naświetlaniom jakim został poddany, guz niemal całkowicie zniknął.
W dowód wdzięczności wykupił 30-sekundową reklamę
w bloku reklam emitowanych
w czasie Super Bowl, za 6 mln dolarów.
Reklama opowiada historię walki o życie Scouta. Zatytułowano ją "Szczęśliwy pies" .
Wide
o zachęca też do przekazywania pieniędzy na badania prowadzone przez Szkołę Weterynarii w Wisconsin.
Mark Markel, przedstawiciel uczelni, podkreślił, że badania prowadzone przez naukowców dotyczące walki z nowotworami u zwierząt, mogą również przysłużyć się ludziom.
- Wiele z tego, co wiemy dziś o tym jak najlepiej zdiagnozować i leczyć tak straszne choroby jak nowotwory, wiemy dzięki weterynarii - powiedział przedstawiciel uczelni cytowany przez NBC.