Producent piwa Tyskie wystartował właśnie z
kampanią
poświęconą małej gastronomii. Marka postanowiła pomóc
śląskim pubom z wieloletnią historią
, które z powodu pandemii mają znacznie mniej klientów. Bohaterem pierwszego z trzech krótkich filmów dokumentalnych jest
katowicki Okrąglak
, mały pub istniejący od 21 lat.
- Młodzi ludzie to Akwarium nazywali. To miał być taki sezonowy obiekt, ale się to tak fajnie utrzymało, że już przez 21 lat stoi - opowiada w filmiku
Jan
, właściciel pubu. -
To miejsce tworzą ludzie. Ja już dokładnie wiem, o której kto przyjdzie. Mogę w ciemno nalać piwo
- dodaje.
- To miejsce jest kultowe. Tutaj przychodzą ci, co nie mają co do garnka włożyć i ci co mają własne ulice w Katowicach. I to jest to - mówi jeden ze stałych bywalców Okrąglaka.
Mini-dokumenty Tyskiego to część akcji pomocy małej gastronomii. Od czerwca w Tychach browar postawił
60 billboardów promujących konkretne lokale
. Historie właścicieli pubów pojawiają się też m.in. na Instagramie i innych społecznościowych profilach Tyskiego, dzięki czemu lokale mają dostać
dodatkową promocję
.
W trakcie pandemii właściciel Tyskiego na swój koszt odbierał niesprzedane beczki z piwem i wydłużał pubom okresy płatności. W ten sposób pomoc otrzymało blisko
9 tysięcy lokali w całej Polsce
. Po otwarciu branży gastronomicznej w ramach odmrażania gospodarki Tyskie wprowadziło również
specjalne promocje
zachęcające do wizyty w lokalach.