fot. materiały prasowe
W środę
Watykan
zaprezentował
nowy papamobile
z odkrytym dachem. Od 94 lat Watykan współpracuje z marką Mercedes. Klasy G wożą papieży od połowy lat 80. Tym samym widok głowy Kościoła pozdrawiającej wiernych na placu Świętego Piotra ze specjalnie przygotowanego dla niego Mercedesa klasy G pomalowanego w kolorze białej perły to nic nowego.
Teraz jednak nastąpiły pewne zmiany. Współpraca Stolicy Apostolskiej i Mercedesa wchodzi na kolejny poziom.
Nowy papamobile jest inny niż dotychczasowe pojazdy
. Tym razem papież będzie poruszał się modelem elektrycznym opartym na najnowszej odmianie klasy G, czyli G 580 z technologią EQ. To całkowicie elektryczny Mercedes-Benz.
Zmodyfikowana wersja
średniej wielkości luksusowego SUV-a klasy G
, ma podwyższone siedzenie, dzięki czemu wierni mają większe szanse zobaczyć papieża. Papamobile zostało wyposażone w
obrotowy główny fotel
. Można go ustawić odpowiednio do wygłaszania przemówień w każdym kierunku. Z tyłu znajdują się także
dwa siedzenia dla dodatkowych pasażerów
. Co więcej, tylną część można o
chronić przed deszczem specjalną osłoną
.
Samochód został oficjalnie przekazany podczas spotkania przed Bazyliką św. Piotra. Udział w wydarzeniu wzięli prezes marki, Ola Källenius, Britta Seeger, członkini zarządu ds. sprzedaży i marketingu, oraz Marc Langenbrinck, dyrektor generalny Mercedes-Benz Italia.
Prace nad nową maszyną zajęły ponad rok
. Nowy, papieski Mercedes został zaprojektowany z myślą o Roku Jubileuszowym, przypadającym w 2025 roku.
- Dzięki nowemu pojazdowi papież Franciszek jest pierwszym papieżem, który podczas wystąpień publicznych będzie podróżował w pełni elektrycznym Mercedesem-Benz. Jest to szczególny zaszczyt dla naszej firmy i chciałbym podziękować Jego Świątobliwości za zaufanie, jakim mnie obdarzył. Poprzez ten papamobile, wysyłamy również wyraźne wezwanie do elektromobilności i dekarbonizacji. Mercedes-Benz oznacza nie tylko wyjątkowość i indywidualność, ale także konsekwentne tworzenie warunków dla neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla floty nowych samochodów w 2039 roku - powiedział Ola Källenius, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Group AG.