Praktyka tworzenia fałszywych nagłówków sięga co najmniej początku 2010 roku. Wówczas popularne było tworzenie memów opatrzonych paskiem "breaking news" przypominającym programy informacyjne.
W drugiej połowie 2022 roku trend wrócił do łask w nieco odświeżonej formie. Memiarze publikowali fałszywki przypominające
mobilne wersje głównych stron witryn informacyjnych
. Przykładem jest wpis użytkownika Twittera, który opublikował zrzut ekranu sfabrykowanego artykułu informacyjnego z Elonem Muskiem w roli głównej. Miliarder rzekomo obiecał dać się zabić, jeśli ktoś rozwiąże trzy zagadki.
Z czasem portale informacyjne, które w ramach researchu znajdowały fałszywe nagłówki, powielały je na swoich stronach jako prawdziwe informacje. Tak zrobił serwis
The Focus, który uwierzył w historię o Julii Fox
, partnerce Kanyego Westa. Raperowi miało się nie spodobać, gdy jego dziewczyna przeszła w "tryb goblina".
Innym razem Christina Pushaw, rzeczniczka prasowa gubernatora Florydy Rona DeSantisa, uwierzyła w
fake newsa o psie, który stał się twarzą internetowej homofobii
.