Internauci wezwali do
bojkotu marki Calvin Klein
z powodu ich najnowszej kampanii z okazji Dnia Matki. Oburzył ich wizerunek bohatera reklamy, w którego rolę wcielił się Roberto Bete -
transpłciowy mężczyzna w zaawansowanej ciąży
.
"Dzisiaj, wspierając kobiety i matki na całym świecie, zwracamy uwagę na realia nowych rodzin... Erika Fernandes i Roberto Bete oczekują dziecka. Roberto ma lada dzień urodzić ich synka, Noah" - napisano pod zdjęciami promującymi produkty marki.
Calvin Klein tłumaczy, że kampania ma na celu odzwierciedlić realia "nowych" rodzin pojawiających się na całym świecie. Bete nie jest jedyną transpłciową osobą w tej relacji -
jego żona urodziła się jako mężczyzna
, jednak z czasem dokonała tranzycji.
Sesja wzbudziła wiele kontrowersji i od razu sprowokowała
falę negatywnych komentarzy
. Firma zdecydowała się na usuwanie niepochlebnych głosów.
"Uznajemy tę platformę za otwarte i pełne szacunku środowisko dla indywidualizmu i wyrażania siebie.
W Calvin Klein tolerujemy wszystko oprócz nietolerancji
- wszelkie nietolerancyjne komentarze zostaną usunięte, a wszelkie konta publikujące nienawistne wypowiedzi mogą zostać zablokowane" - informuje marka.