Marka
Victoria's Secret
, która po serii skandali i problemów wizerunkowych wciąż walczy o utrzymanie pozycji na rynku, ogłosiła właśnie nazwiska nowych ambasadorek, które mają zastąpić słynne "aniołki". Zamiast modelek, które przez lata były twarzami marki, teraz reprezentować będą ją
aktywistki
.
"Aniołki"
reprezentowały VS od lat 90., wśród tych najpopularniejszych były m.in. Heidi Klum Gisele Bündchen i Alessandra Ambrosio. Modelki występowały w kampaniach reklamowych i na wybiegu najsłynniejszych pokazów marki. Z czasem Victoria's Secret zaczęto jednak
krytykować
za promowanie nieosiągalnych kanonów piękna. Marka przeszła ogromny kryzys wizerunkowy, na który wpłynęly m.in. doniesienia o
molestowaniu
modelek przez szefów firmy i ich powiązania z
Jeffreyem Epsteinem
.
Od pewnego czasu marka próbuje zmienić swój wizerunek, m.in. zapraszając do kampanii
modelki plus size
i zatrudniając pierwszą transpłciową modelkę,
Valentinę Sampaio
, która teraz ma być jedną z ambasadorek VS.
Firma zaprezentowała właśnie program
The VS Collective
i
siedem ambasadorek
, które mają przejąć rolę "aniołków". Wśród nich, obok Sampaio, są też
Priyanka Chopra- Jonas
- aktorka, producentka i aktywistka, modelka plus size
Paloma Elsesser
i grająca zawodowo w piłkę nożną aktywistka LGBT
Megan Riponoe
.
"Jesteśmy dumni, że udało nam się zgromadzić partnerki, które łączy wspólny cel, jakim jest napędzanie pozytywnych zmian. (...) Tworzymy platformę, która zbuduje nowe, głębsze relacje ze wszystkimi kobietami" - napisała firma w oświadczeniu.
Marka ogłosiła również powołanie
Victoria's Secret Global Fund for Women's Cancers,
w ramach którego zamierza przyznawać granty naukowcom i instytucjom pracującym nad leczeniem nowotworów dotykających kobiety.