Wirtualne Media powołując się na opublikowane
sprawozdanie abonamentowe
złożone przez Polskie Radio, podaje, że w ubiegłym roku prawie
81 procent wpływów Polskiego Radia pochodziło z abonamentu rtv i rekompensaty
.
Przychody w tym zakresie miały zwiększyć się rok do roku o 2,6 procent do 285,86 mln zł. Dokładnie wpływy z abonamentu zwiększyły ze 159,28 do 159,95 mln zł, a z rekompensaty abonamentowej - ze 119,2 do 125,92 mln zł.
Jak podaje serwis rekompensata i abonament rtv stanowiły 80,68 procent przychodów Polskiego Radia, wobec 80,49 procent rok wcześniej. W bilansie nadawcy poziom 200 mln zł pierwszy raz przekroczyły w 2018 roku, a w 2020 i ubiegłym roku wynosiły już znacznie powyżej 250 mln zł.
Z danych przeanalizowanych przez serwis wynika, że w minionym roku Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 2,4 procent do 354,31 mln zł.
Z kolei udział przychodów reklamowych w budżecie Polskiego Radia zmalał z 12,13 do 11,94 procent.
Jeśli chodzi o
koszty Polskiego Radia, to w ubiegłym roku sięgnęły one 374,05 mln zł.
Dla porównania rok wcześniej wyniosły one 326,61 mln zł, co oznacza ich wzrost o 14,5 procent. Zestawienie 354,31 mln zł przychodów i 374,05 mln zł
daje wynik 20 mln zł straty.
Jeśli chodzi o wydatki na misję publiczną w zakresie tworzenia treści, to zwiększyły się one z 238,29 do 273,19 mln zł. Procentowo najmocniej poszły w górę w
obszarze sportu
- z 9,05 do 18,47 mln zł.