W zeszłym tygodniu na
Facebooku BMW Polska
pojawił się nowy spot reklamowy. Przedstawia BMW M4, którego kierowca urządza sobie
wyścig wzdłuż torowiska kolejowego
, ścigając się z pociągiem towarowym. W tej wersji filmu
kierowca ma zielone światła
, a
szlaban zamyka się dla pociągu
.
A gdybyś miał zawsze pierwszeństwo?
- zachęca BMW.
Pod filmem pojawiło się wiele komentarzy,
krytykujących spot za promowanie brawurowej i niebezpiecznej jazdy
. Największe emocje wzbudził jednak komentarz
Polskich Linii Kolejowych
:
"Światła są zawsze zielone, tyle że dla tych, którzy mają na uwadze bezpieczeństwo innych i zatrzymują się przed każdym przejazdem, zachowując należytą ostrożność. To zielone światło na dalsze życie, na bezpieczny powrót do domu. Jako zarządca infrastruktury kolejowej, dla którego priorytetem jest bezpieczeństwo (...),
nie wyrażamy zgody na brawurę, głupotę i sceny rodem z filmu fantasy
" - czytamy.
"Rozumiemy, że kontrowersyjna kampania najlepiej się sprzedaje w mediach, ale
z tak ogromnym przekłamaniem jeszcze się nie spotkaliśmy
. Czy wiedzą Państwo, że sprawcami 98 proc. wypadków na przejazdach kolejowo - drogowych są nieodpowiedzialni kierowcy?
Czy kiedykolwiek słyszeli Państwo o społecznej odpowiedzialności?
"
Wpis PKP zebrał
ponad tysiąc reakcji
, a BMW odniosło się do niego - i do pozostałych krytycznych komentarzy - dopiero przed chwilą, po pięciu dniach namysłu, zapowiadając, że
usunie post w ciągu 24 godzin
.
PKP od 13 lat prowadzi kampanię społeczną pod hasłem
Bezpieczny Przejazd
. Tylko w tym roku na przejazdach kolejowych doszło do
164 wypadków i kolizji
, w wyniku których zginęło
40 osób
.