fot. Temu / Shein
W lipcu 2024 roku platformę
Temu
odwiedziło
15,2 mln polskich internautów
, czyli o
2,44 mln mniej niż Allegro
- wynika z badania Mediapanel, opracowanego przez Wirtualnemedia.pl. Mimo sukcesu odniesionego przez niedawno powstałą platformę, Allegro nadal utrzymuje pozycję najpopularniejszej platformy e-commerce w Polsce.
W lipcu odwiedziło ją 17,63 mln użytkowników, czyli 59,15% wszystkich polskich internautów. Każdy z przeglądających spędził na niej przeciętnie niemal dwie godziny. Z kolei Allegro Lokalnie, na którym oferty mogą wystawiać sprzedający bez kont firmowych, w ubiegłym miesiącu znalazło się poza czołową dziesiątką.
Na trzecią pozycję w rankingu zasłużył MediaExpert.pl, który przyciągnął 10,9 mln użytkowników (36,71% zasięgu), którzy przeciętnie korzystali z witryny internetowej sklepu przez 6 minut i 48 sekund. Wśród czołowych platform nie zabrakło również konkurencyjnej witryny RTV Euro AGD (5,66 mln odwiedzających, 19,06% zasięgu oraz 6 minut i 19 sekund przeciętnego czasu).
Oprócz Temu w czołowej dziesiątce lipcowego rankingu e-commerce znalazły się jeszcze dwie azjatyckie platformy sprzedażowe. Marketplace
Aliexpress
przyciągnął 8,79 mln polskich internautów, co pozwoliło mu na zdobycie 29,59% zasięgu. Platformę
Shein
odwiedziło 6,57 mln użytkowników (22,12% zasięgu), spędzając na stronie przeciętnie po 34 minuty i 40 sekund. Jej odwiedzalność w ostatnim czasie ustabilizowała się w przedziale 6-7 mln odwiedzających.
Wśród topowych platform e-commerce znalazły się również
Empik
(7,07 mln internautów),
Amazon
(6,92 mln),
Rossmann
(6,72 mln) oraz
Erli.pl
(6,4 mln).