Burger King
w
Hiszpanii
musiał przeprosić za swoja
kontrowersyjną reklamę
nowego burgera, który był promowany w Wielkim Tygodniu
słowami wypowiedzianymi przez Jezusa
podczas Ostatniej Wieczerzy.
Na billboardach pojawiła się grafika nowego burgera ze słowami "Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy". Do cytatu dodano słowa "który nie ma mięsa". Oprócz tego na plakatach pojawiły się też hasła "Ciało z mojego ciała", ze słowem "mięso", które zostało przekreślone i zastąpione słowem "warzywa".
Kampania wywołała spore oburzenie zarówno wierzących jak i przedstawicieli Kościoła. W sieci zorganizowano akcję wzywającą do bojkotu Burger Kinga z hashtagiem
#BoicotBurgerKing.
Z kolei na platformie CitizenGO uruchomiono
zbiórkę podpisów pod petycją
:
"Wyśmiewają się z Eucharystii i śmierci Chrystusa w najświętszym dla chrześcijan czasie. Korzystają z Wielkiego Tygodnia, aby rozpocząć kampanię ofensywną skierowaną do milionów wierzących w celu uzyskania rozgłosu i zarobienia pieniędzy. Czas zareagować bojkotem Burger Kinga" - napisano w petycji.
"Pieniądze to jedyna rzecz, którą te firmy rozumieją i dopiero po bojkocie zaczną szanować chrześcijan i Jezusa Chrystusa tak, jak na to zasługują" - dodano.
W Niedzielę Wielkanocną
Burger King postanowił przeprosić
i wstrzymać nową kampanię:
"Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni naszą akcją mającą na celu promocję naszych warzywnych produktów podczas Wielkiego Tygodnia. Naszym zamiarem nigdy nie było nikogo urazić, zdecydowaliśmy o natychmiastowym wstrzymaniu kampanii"- ogłosił Burger King.
W Polsce z kolei katolicy oburzyli się na
premierę nowej płyty sanah w Wielki Piątek: